۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۸۲۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

وضعیت فرهنگی کشور، نتیجه بی توجهی به هشدارهای رهبر انقلاب است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی در جامعه، شرایط فرهنگی امروز کشور را نتیجه بی توجهی به هشداری مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی دانست.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در همایش روحانیان مستقر استان در ساری از مبلغان به سفیران عرصه تبلیغ دین یاد کرد و گفت: مبلغان ادامه دهندگان مسیر نورانی پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با بیان این که یک مبلغ دین همواره آماده حفاظت و حراست از سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) بوده است، افزود: تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ ثابت کرده که یک مبلغ دین همه تلاش خود را در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه های قرآنی به کار گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت هیچ گاه در دفاع از دین کوتاهی نکرده است، گفت: بسیاری از علما و شخصیت های برجسته روحانی برای استحکام و ماندگاری دین حتی جان خود را نیز فدا کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ افتخاری بالاتر از فدا کردن جان در راه دین و ارزش های اسلامی نیست، افزود: اگر جانفشانی علما در راه دین نبود امروز تنها پوسته ای بی ارزش از احکام دینی در اختیار ما بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب همواره به دنبال تحریف دین بوده اند، ادامه داد: امروز نیز این توطئه با شیوه ها و نقشه های دیگری از سوی دشمن دنبال می شود که این رسالت روحانیت است که هوشیارانه مانع تحقق این توطئه دشمن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت های تبلیغی در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که یک مبلغ باید بداند که شیوه تبلیغ در فضای امروز جامعه با گذشته متفاوت است، ادامه داد: تنها استفاده از سبک های سنتی نمی تواند ما را در مسیر تبلیغ دین به موفقیت نزدیک کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دشمن ابزارهای بسیار پیشرفته ای برای تبلیغ افکار و عقاید انحرافی خود در اختیار دارد، افزود: در چنین فضای نابرابر تبلیغی رسالت یک مبلغ دین بسیار سنگین تر از هر زمان دیگری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک روحانی مبلغ در نخستین گام برای موفقیت در عرصه پیش رو نیازمند جهاد علمی به منظور تقویت پایه های علمی خود است، تصریح کرد: امروز یک مبلغ در فضایی که مشغول به تبلیغ دین است ممکن است با سؤوالات و شبهاتی رو به رو شود که تنها با مطالعه دقیق و افزایش اطلاعات عمومی خود می تواند به آن پاسخ دهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی نوع شبهات و سؤالات را نیز تغییر داده است، خاطرنشان کرد: تنها با یک مطالعه سطحی آن هم در طول سال نمی توان امیدی به پاسخگویی منطقی و قانع کننده به مخاطب در برابر سؤوالات طرح شده داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مخاطب امروز یک مبلغ دین با مخاطب سی سال پیش کاملاً متفاوت است، بیان داشت: امروز یک روحانی با نسلی بانشاط و با اطلاعات عمومی بسیار بالا روبرو است و تنها با پاسخ های ساده  قانع نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر با یک مجموعه شبهات پیچیده دینی که از سوی دشمنان در جامعه نشر داده شده است رو به رو هستیم، تصریح کرد: امروز دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و مجازی تلاش می کند ضمن کمرنگ کردن عقاید دینی نسل جوان در جهت تحریف این مبانی مهم حرکت کند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن وظایف روحانیان مستقر در عرصه تبلیغ دین، گفت: حضور یک روحانی مبلغ در مناطق دورافتاده و محروم به منظور تبلیغ دین، به معنای جهاد در راه حفظ دین خدا است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مناطق روستایی و محروم ما بیشتر در خطر نفوذ فرهنگی دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: به دلیل عدم حضور مستمر مبلغان دینی در روستاها، حضور دشمنان اسلام به منظور ترویج افکار و عقاید انحراف و خاطرناک خود در این مناطق بیشتر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را بر کمرنگ کردن عقاید دینی و انقلابی مردم خلاصه کردند، گفت: دشمن می داند رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران تکیه بر عقاید و افکار انقلابی است به همین دلیل تلاش می کند این اصول مهم را کمرنگ کند.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت حفظ هوشیاری روحانیت نسبت به خطر نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه تأکید کرد و با مهم ارزیابی کردن رسالت روحانیت در روشنگری نسبت به این توطئه خطرناک دشمن، افزود: روحانیت اصیل و با بصیرت وظیفه دارند شاخص های مهم نفوذ فرهنگی دشمن برای جامعه تبیین و تشریح کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: اگر عمومی جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به این توطئه دشمن به خوبی آگاهی کسب کنند به هیچ عنوان فریب حربه های دشمن را نخواهند خورد.   

استاد حوزه علمیه مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی در جامعه، شرایط فرهنگی امروز کشور را نتیجه بی توجهی به هشداری مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات گسترده مقام معظم رهبری نسبت به خسارات های تهاجم فرهنگی، متأسفانه عده ای در کشور به سادگی در کنار این مسأله مهم گذشتند و نتیجه آن را امروز در جامعه مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام صادقی عده ای در کشور با توجه به مشاهده مشکلات و بحران های فرهنگی، هنوز نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه هستند، بیان داشت: دشمن برای تضعیف نظام اسلامی پایه های فرهنگی کشور را هدف قرار داده تا با متزلزل کردن آن به عمق جامعه دینی نفوذ کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آحاد جامعه نسبت به کشور مسؤولیت دارند، تصریح کرد: مسؤولان باید با کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای با تلاش و برنامه هایی تلاش کنند مانع نفوذ فرهنگی دشمن به کشورمان شوند./950/202/ب2

ارسال نظرات