۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۰۸۶۴
مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مطرح کرد؛

پیشرفت 85 درصدی کتابخانه مرکزی خراسان رضوی/ راه اندازی 13 بخش کودک در کتابخانه های استان

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی به مشهد 2017 می رسد، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در همین راستا جلساتی با دست اندرکاران برگزار شده است تا مشکلات پیش رو برطرف شود.
حسین اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حسین اکبری، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حاشیه تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی امروز 20 آبان در جمع خبرنگاران درباره برنامه های این نهاد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی همزمان با سراسر کشور در مشهد با عنوان کتابخوانی رضوی در استان برگزار شد.

راه اندازی 13 بخش کودک در کتابخانه های استان

وی در ادامه از برگزاری نشست های کتابخوانی در کتابخانه ها با حضور اعضاء و دانش آموزان و اقشار مختلف خبر داد و تصریح کرد: امسال 13 تا بخش عمده کودک در کتابخانه های استان راه اندازی می شود و این کار تا سال آینده ادامه دارد.

اکبری درباره تعداد کتابداران این نهاد گفت: در حال حاضر 300 نفر کتابدار نهادی در کتابخانه های عمومی تحت نظارت مشغول فعالیت هستند که علاوه بر این تعداد 80 نفر هم در کتابخانه های مشارکتی حضور دارند و آمار کتابخانه های دانشگاهی و غیر دولتی که مستقل اداره می شودجزو این تعداد نیست.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه امسال با کمک خیرین چهار کتابخانه خیرساز افتتاح می شود که افتتاح دو کتابخانه از این تعداد در دو ماه آینده پیش بینی می شود و6 هزار جلد کتاب نفیس هم از سوی یک بانوی خیر به کتابخانه مرکزی اهدا شده است.

کتابخانه مرکزی به مشهد 2017 می رسد

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی به مشهد 2017 می رسد، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در همین راستا جلساتی با دست اندرکاران برگزار شده است تا مشکلات پیش رو برطرف شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه تعطیل نیست و در حال فعالیت است، تصریح کرد: در حال حاضر نمای ساختمان تمام شده است و کارهای داخلی در حال انجام است.

 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی مورد نیاز است

وی افزود: 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی مورد نیاز است و به همین مقدار بودجه هم برای تجهیز آن نیاز است که محل تأمین این بودجه از منابع دولتی و غیر دولتی است.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر در هشت شهرستان استان فاقد کتابخانه هستیم، اظهار کرد: ما هنوز روستاهای بالای پنج هزار نفر داریم که فاقد کتابخانه عمومی هستند و در 15 نقطه از نقاط روستایی پروژه کتابخانه ای در حال احداث است.

وی با بیان اینکه نیاز استان یک نیاز جدی است، تصریح کرد: برای برطرف شدن این نیازهای کتابخانه ای علاوه بر دولت باید ظرفیتهای مردمی و کمک های خیرین هم پای کار بیایند.

مهمترین اقدام برای 2017 افتتاح کتابخانه مرکزی است

اکبری افزود: کمکهای مردمی در بحث اهدای تجهیزات و تکمیل بخشهایی از کتابخانه ورود پیدا کرده اند اما هنوز به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده است تا خیرین در انتخاب خودشان که مدرسه یا بیمارستان بسازند و یکی از گزینه های متداول هم ساخت کتابخانه باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این موضوع باید فرهنگ سازی و همگانی بشود، تصریح کرد: در عین حال مهمترین اقدام برای 2017 افتتاح کتابخانه مرکزی است.

سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درادامه در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی نمایشگاه کتاب نیشابور اظهار داشت: این نمایشگاه بهتر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم برگزار شده و شاهد استقبال خوب مردم بودیم تا حدی که سالن دیگری نیز به نمایشگاه اختصاص یافت و چندین ناشر با هم ادغام شدند.

نباید نمایشگاه نیشابور را با تهران و مشهد مقایسه کنیم

وی با بیان اینکه نباید نمایشگاه نیشابور را با تهران و مشهد مقایسه کنیم، گفت: نمایشگاه نیشابور از نمایشگاه‌هایی که در مراکز استانی برگزار می‌شوند کامل‌تر و بهتر برگزارشده و به اقتضای اینکه نیشابور پایتخت کتاب است برگزاری نمایشگاه در آن اتفاق خوبی بود و اختتامیه آن در روز شنبه با افتتاحیه رسمی هفته کتاب جمهوری اسلامی در کشور پیوند خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از شرکت معاون وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب و طرح جام جهانی کتاب و افتتاحیه هفته کتاب در نیشابور خبر داد و درباره حمایت دولت از مشهد 2017 افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه رخ‌ داده و عزم جدی میان همه دستگاه‌ها وجود دارد تا رخداد 2017 اتفاق مبارکی برای شهر و استان و کشورمان باشد./934/202/ب2

ارسال نظرات