۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۶۰۹۷۴
آیت الله اعرافی:

ایران هیچگاه آرمان خود را با دعواهای بچگانه آ‌مریکا گره نمی زد/ مسؤولان عزم جدی در مبارزه با فساد داشته باشند

امام جمعه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ایران کشوری مقتدر و مستقل است که هیچگاه آرمان های خود را با مسائل و دعواهای بچگانه آمریکا گره نمی زند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شناخت دشمن برای ادامه راه در مسیر صحیح را ضروری دانست و گفت: ایران کشوری مقتدر و مستقل است که هیچگاه آرمان های خود را با مسائل آمریکا گره نمی زند.

وی با بچگانه نامیدن دعواهای داخلی آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه وارد جنگ و دعواهای آمریکایی ها نشده و نمی شود و همچنین رفت و آمد افراد را مهم نمی داند، آمریکا سابقه ای طولانی در ظلم به ملت های جهان دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تمدن غربی در حال انحطاط و فروپاشی است، اظهار داشت: برخی از کشورهای منطقه سعی کردند با خرج کردن پول خود را به تمدن به ظاهر قدرتمند غرب وصل کنند اما اشتباه می کنند چون این تمدن در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به تیزبینی ها رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ایشان با الهام از معارف دینی و الهی عمق جریانات آمریکا را به خوبی می شناسند و مردم شناسی عمیقی نسبت به آمریکایی دارند، در حوادث اخیر هم جهان آینده نگری رهبر انقلاب را مشاهده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که سیاست های نادرست و مستکبرانه آمریکا تغییری نکرده است، ابراز داشت: فرد منتخب اگر در ادعای خود صادق است و می خواهد به خواسته های مردم توجه کند باید پرونده های عراق، فلسطین، سوریه، یمن و دریگر کشورهای مظلوم را مطالعه و روند کارها و سیاست را تغییر دهد.

وی عنوان کرد: ملت بزرگ ایران هیچگاه در برابر زیاده خواهی های مستکبران کوتاه نخواهد آمد و به مقامت می پردازد، رییس جمهور جدید آمریکا بداند که اگر بخواهد راه نادرست گذشتگان را در پیش بگیرد اعتماد مردم رااز دست می دهد و قدرتش از بین می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: اربعین یک حماسه پرشور الهی و پشتوانه ای برای حرکت مظلومان است، ملت های جهان باید با رعایت نظم و وحدت اسلامی شکوه این حماسه عظیم را به جهانیان نشان دهند.

وی همت و جدیت در مبارزه با فساد را امری ضروری دانست و اضافه کرد: فیش های نجومی و اختلاس ها سبب شرمندگی است و همه باید برای اصلاح نظام اقتصادی کشور تلاش کنیم، شایسته نظام اسلامی نیست که چنین پرونده ها و کارهای نادرستی در آن وجود داشته باشد؛ مسؤولان و قوا باید به فرمایشات رهبر انقلاب توجه داشته باشند و دربرابر فساد در کشور قد علم کنند و مبارزه جدی داشته باشند؛ فسادها قابل تحمل نیستند و باید با آن ها مقابله جدی شود./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات