۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۴۵۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اجتماع عظیم اربعين فرصت برافراشته شدن پرچم استکبار ستیزی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اربعين، صداي عدالت و صداقت درخت آزادگي است که از خاک کربلا روييده و تا ژرفاي روزها و روزگاران تاريخ ريشه دوانيده است، گفت: احيا و زنده نگه داشتن عاشورا يك فضيلت و توفيق است که با عظمت دادن به اجتماع اربعین حسینی حفظ می شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران یک شنبه شب در جمع جامعه روحانیت مرکز استان، به آغاز پیاده روی اربعین حسینی از روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: حضور ميليوني عاشقان و محبان اهل بيت(ع) در پياده روي اربعين، نشانه عظمت دين مبين اسلام است.

وی با بیان این که اربعين سري از اسرار الهي است که هيچ کس به عمق اين سر عظيم پي نبرده است، ادامه داد: بقاء و موجوديت شيعه به زنده نگه داشتن اهداف نهضت عاشورا و اربعين حسيني بستگي دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در اربعين بود كه حركت‌هاي بيداربخش خانداني كه به اسارت رفته بود، به شكل ديگري جلوه‌نمايي كرد و با حضور در مزار امام حسين (ع) تعدادي از ياران و دوستداران ائمه(ع) مردم را به سوي مزار و قبر امام حسين (ع) جلب و جذب كردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که اربعين، صداي عدالت و صداقت درخت آزادگي است که از خاک کربلا روييده و تا ژرفاي روزها و روزگاران تاريخ ريشه دوانيده است، گفت: احيا و زنده نگه داشتن عاشورا يك فضيلت و توفيق است که با عظمت دادن به اجتماع اربعین حسینی حفظ می شود.

وی با بیان این که عاشورا، زمانه خون و ايثار و اربعين، بهانه تبليغ و پيمان است، خاطرنشان کرد: در عاشورا، امام حسين(ع) با تاريخ سخن گفت و در اربعين، تاريخ پاي درس سید و سالار شهیدان نشست.

امام جمعه ساری با بيان اينكه هر قدمی که برای زیارت حضرت سيدالشهدا(ع) برداشته شود ثواب حج را دارد، تصريح كرد: عشق و ارادت به امام حسین(ع) مرد و زن، كوچك و بزرگ، پير و جوان  نمی شناسد و همه با عشق و علاقه براي حضور در كاروان اربعين حسيني لحظه شماري مي كنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه ها و كارشكني هاي دشمنان اسلام برای تضعیف اعتقادات مسلمانان، اظهار داشت: پیاده روی اربعین تبلیغ شریعت و ولایت معصومین (ع) بشمار مي رود.

وی از پياده روي اربعين به عنوان مانور عظيم مسلمانان براي بيان حقانيت قيام اباعبدالله الحسين(ع) ياد كرد و گفت: خداوند متعال را شاكريم كه عشق و علاقه به خاندان نبوت امروز مهم ترين فرهنگ براي مقابله با دسيسه هاي استكبار محسوب مي شود.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) همواره در طول تاریخ مبتنی بر وحدت بوده، خاطرنشان کرد: كينه ورزي دشمنان اسلام هرگز پايان ندارد از این رو مسلمانان با بهره گيري از معرفت ائمه اطهار (ع)، تداوم ايستادگي در برابر ظلم و ستم را به تصوير مي كشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیاده روی اربعین حركتي خودجوش و مردمی است و همه امور آن را خود مردم عهده دار هستند، تاكيد كرد: همه امکانات بايد برای خدمات‌رسانی به زوار حضرت سيدالشهدا(ع) به‌کار گرفته شود.

امام جمعه ساری افزود: اجتماع عظیم زائران حسيني در اربعين كه با شور و شعور به سید و سالار شهیدان امام حسين(ع) همراه است، موجبات سعادت بشريت را در سايه همدلي و وحدت مسلمين فراهم مي آورد.

آیت الله طبرسی با اشاره به اشاره به همسويي پيام هاي عاشورا و اربعين در احيا معارف الهي و مبارزه با ظلم وجور زمانه، افزود: اربعين نمادي براي تداوم نهضت عاشورا است و روزي است که نام امام حسين(ع) بار ديگر مطرح مي‌شود و اهل بيت(ع) هم دنبال طرح کردن و ماندن اين نهضت در ميان شيعيان بوده اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اربعين فرصت و زماني براي فکر کردن درباره حادثه‌ عاشوراست تا افراد بتوانند درباره واقعه و نهضت عاشورا به فکر و انديشه بپردازند، ادامه داد: اجتماع عظیم اربعين حسینی روز برافراشته شدن پرچم استکبار ستیزی و شهادت است./202/950/ب1

ارسال نظرات