۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۱۵۲۳

واکنش گروه های فلسطینی به تصویب قانون منع پخش اذان از مساجد قدس

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند. یکی از این قانون‌ها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری است.
مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانونی که از سوی موتی یوگیو عضو حزب راست‌گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست‌گرا ارائه شده بود، موافقت کرد و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد به ادعای اینکه صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک نشینان صهیونیست می‌شود. همچنین به موجب قانون مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذنین را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه های مالی را نیز بر آن ها اعمال کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه با پیش‌نویس این قانون نژاد پرستانه اعلام موافقت کرد.

عضو جنبش فتح: ممانعت اشغالگران از پخش اذان در مساجد قدس، یک جنگ دینی است

یکی از رهبران جنبش فتح فلسطین، تصویب قانون منع پخش اذان از قدس را یک جنگ دینی دانست و درباره تغییر ماهیت درگیری با اشغالگران هشدار داد.

رأفت علیان سخنگوی سابق جنبش فتح گفت که ممانعت اشغالگران از پخش اذان در مساجد قدس، یک جنگ دینی است.

وی افزود که همه گروهها و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین باید با اینگونه تصمیمات که ماهیت درگیری با اشغالگران را تغییر خواهد داد، مقابله کنند.

واکنش مفتی قدس به تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

فتی اعظم قدس و سرزمین‌های فلسطین به تصویب قانون منع پخش اذان از قدس در کابینه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

شیخ محمد حسین مفتی اعظم قدس و سرزمین‌های فلسطین تصویب قانون منع پخش اذان از قدس در کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی گفت که تصویب این قانون به مثابه ادامه سیاست‌های سوزاندن، تخریب و بستن مساجد است.

واکنش حماس به تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی، اقدامی بسیار خطرناک در راستای تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن است.

سخنگوی جنبش حماس شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصویب چنین قانون نژاد پرستانه ای دخالت آشکار در امور عبادی و شعائر دینی مسلمانان است که موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف مسلمانان در سراسر جهان می‌شود.

به نوشته تسنیم، عبداللطیف قانوع اظهار داشت که این قانون نقض صریح تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود که بر حمایت از مقدسات فلسطین و حق مسلم و تاریخی و دینی ملت فلسطین در سرزمین خود تاکید دارد که آخرین نمونه آن قطعنامه یونسکو در مورد قدس و مسجد‌الاقصی بود که این مسجد را تنها متعلق به مسلمانان می‌داند و هرگونه ارتباط میان آن و یهودیان را رد می‌کند.

قانوع ضمن هشدار در مورد تصویب هر قانونی به منظور جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس، از جامعه بین الملل و تمامی نهادهای حقوقی و بین المللی خواست جلوی ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی به ویژه علیه مساجد و مقدسات شهر قدس را بگیرند.

مفتی قدس تاکید کرد: این موارد نقض، پیامدهای وخیمی برای منطقه خواهد داشت که مسؤولیت آن بر دوش رژیم صهیونیستی است./847/ب904/د

ارسال نظرات