۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۶۱۷۲۶

بیانیه 200 نفر از نمایندگان در حمایت و قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را قرائت کرد.
صحن علنی مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 25 آبان بیانیه 200 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص روند اجرای برجام در 6 ماه گذشته به صحن علنی حاکی از آن است تثبیت حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از جمله حق غنی سازی است. جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی کافی و همه جانبه در سایه هدایت‌های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب توانسته است حقوق مسلم خود در بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای را با پذیرش برخی محدودیت ها و انجام نظارت ها و بازرسی‌های معقول و با در نظر گرفتن جمیع ملاحظات امنیت ملی و سیاست خارجی تأمین نماید.

گزارش 6 ماهه برجام به طور متوازن دستاوردها و پیشرفت‌های قابل توجه از رفع تحریم های هسته‌ای و برخی مانع تراشی‌های طرف های مقابل به ویژه آمریکا در بهره‌مندی کامل کشورمان از منافع آن را به تصویر کشیده است.

در این رابطه ضمن یادآوری آلات و تبعات انسانی ناشی از تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران طی چند سال آسیب‌ها و خسارت های هنگفتی را بر کشور تحمیل نموده است و ضمن پاسداشت مقاومت قهرمانانه ملت ایران که همه سختی‌ها را به خاطر حفظ کرامت انسانی و عظمت ملی ایران به جان خرید، از گشایش‌های حاصله و رفع محرومیت‌های اقتصادی و تجاری علیه جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید.

مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از وزارت امور خارجه برای توجه دقیق و عزم راسخ  در اجرای منویات مقام معظم رهبری و اجرای مصوبات قانونی در رابطه با برجام و تشکر از اهتمام آن وزارتخانه به ارائه گزارش های منظم به مجلس شورای اسلامی در موارد مقرر سپاس عمیق خود را از کلیه دستگاه های دخیل در امر مذاکرات برجام خصوصا دستگاه دیپلماسی که کماکان مأموریت اصلی در اجرای برجام از جمله پیگیری دقیق اجرای تعهدات از سوی طرف های 1+5 را عهده دار است ابراز می‌نمایم.

ما نمایندگان هم صدا و هم نوا با مقام معظم رهبری که سوم شهریور ماه گذشته در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت فرمودند تأکید نمایید انتقادات به بدعهدی و خباثت  طرف مقابل مربوط می‌شود نه عناصر خودمان زیرا مذاکره کنندگان ما به اندازه توان خود تلاش شبانه روزی انجام دادند و ما قدردان این زحمات هستیم./856/پ202/ج1

ارسال نظرات