۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۲۲۲۴
سخنران مسجد جمکران تشریح کرد؛

اهداف قیام و انقلاب امام زمان

حجت الاسلام والمسلمین گنجی با طرح این سؤال که اهداف قیام و انقلاب حضرت بقیة الله الاعظم(عج) چیست، مهمترین هدف قیام را نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و کربلا در جهان عنوان کرد و گفت: جهان عصر ظهور، جهان زیبای کربلایی می شود.
حجت الاسلام حسین گنجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی بامداد امروز در مراسم دعای پرفیض ندبه در مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداخت و گفت: سؤال مهمی که درباره امام عصر(عج) مطرح می شود، این است که اهداف قیام و انقلاب امام زمان(عج) چیست؟

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: وقتی به احادیث و روایات نگاه کنیم به این جواب می رسیم که ایشان قیام می کنند تا فرهنگ ناب عاشورا را در جهان زنده و نهادینه کنند؛ جهان عصر ظهور، جهان زیبای کربلایی می شود.

وی ادامه داد: هر گروهی برای قیام خود شعاری دارد که با آن شعار می توانیم آن مکتب را بشناسیم؛ یاران حضرت ولی عصر(عج) دو شعار دارند که یکی از آن ها «یالثارات الحسین(ع)» است؛ زیارت عاشورا از این جهت وارد و تأکید شده که فرازهای بی نظیری درباره ظهور و خون خواهی امام حسین(ع) دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شعار دیگر یاران اباصالح المهدی(عج) «أمت أمت» به معنای «بمیران» است؛ آل سعود، وهابیت و داعش زائیده حکومت بنی امیه است که به خاطر جاهلیتی که داشتند حضرت علی(ع) را از حکومت بر کنار کردند و اهل بیت(ع) را خانه نشین و تبعید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی افزود: امام زمان(عج) می آیند تا زورگویی، نادانی و جاهلی، ظلم و بی عدالتی را در جهان بمیرانند؛ اتفاقاتی که این روزها در نیجریه، میانمار و کشورهای اسلامی رخ می دهد، ما را اندوهناک کرده است و ان شاء الله حضرت هر چه زودتر تشریف بیاورند تا ظلم را ریشه کن کنند.

وی به هدف دیگر ظهور اشاره و خاطرنشان کرد: احیای امامت حقۀ امامان معصوم(ع) از اهداف اصلی قیام حضرت حجت(عج) است؛ احیای دین و قرآن فقط به برکت امامت ممکن است و امام عصر(عج) تشریف می آورند تا دین و قوانین دینی را احیا کنند.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امام حسین(ع) به کربلا آمدند تا به مسلمانان بگویند که مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود؛ سالار شهیدان(ع) فرمودند که نباید با یزید بیعت شود و هر کس هم با او بیعت کرده، باید بیعت خود را بشکند؛ اما مردم این کار را نکردند و از اسلام جز نامی باقی نمانده بود.

وی تأکید کرد: امام زمان(عج) ظهور می کنند تا اربعین را جهانی کنند و امروز به خوبی شاهد هستیم که بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان در این حماسه عظیم شرکت می کنند؛ افراد بسیار زیادی در همین مسیر شیعه می شوند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این حرف اشتباه است که کربلای معلی این جمعیت را در خود جای نمی دهد، چرا که در روایات آمده در عصر ظهور یک تحول اقتصادی رخ می دهد و مسجد کوفه به قدری گسترش پیدا می کند که شامل هزار در می شود.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی تصریح کرد: گریه را دست گم نگیرید، این گریه ها شعار هیهات من الذله را به ما آموزش می دهد و هر کس که مخالف این گریه هاست، علم و مطالعه ای در دین نداشته است؛ امام زمان(عج) ظهور می کنند تا روضه را زنده کنند و در ابتدای ظهور خود، بر کعبه تکیه زده و روضه می خوانند و بیان می دارند که ای مردم، جد غریبم را میان دو نهر آب با لب تشنه به شهادت رساندند./840/202/ب2

ارسال نظرات