۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۶۲۶۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای 10 هزار مترمربع عملیات عمرانی در موقوفات و امامزاده‌های خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در سال جاری بازسازی، مرمت، مقاوم‌سازی، تعمیر، نگهداری و احداث و توسعه بقاع و اماکن متبرکه استان و موقوفات نسبت به برنامه مصوب ابلاغی 200 درصد رشد داشته و به حدود 10 هزار مترمربع رسیده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی هفته وقف، از افزایش 24 درصدی عواید موقوفات استان در هفت‌ماهه سال 95 به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در بخش برنامه و عملکرد اجارات هم در هفت‌ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش صورت گرفته؛ به‌گونه‌ای که صد درصد برنامه مصوب برای کل سال جاری در هفت‌ماهه نخست تحقق یافته است.

وی با اشاره به تنظیم استاد اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری، اظهار کرد: برنامه مصوب در این بخش برای امسال تنظیم 254 سند اجاره بود که تاکنون 147 سند اجاره؛ معادل 40 درصد برنامه مصوب سال تنظیم شده است.

به گفته حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین برنامه مصوب تجدید و تمدید اسناد اجاره منقضی شده برای سال جاری 934 سند تعیین شده بود که تاکنون 800 سند اجاره موقوفات معادل 77 درصد برنامه مصوب تجدید و تمدید شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بازسازی، نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات استان هم اظهار کرد: برنامه مصوب در این بخش برای سال جاری بازسازی و تعمیر هزار و 459 مترمربع از موقوفات و رقبات استان بود که تاکنون دو هزار و 715 مترمربع عملیات عمرانی در موقوفات و رقبات استان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: درزمینهٔ عمران و بازسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه خراسان شمالی هم در حالی که برنامه مصوب برای سال جاری انجام دو هزار و 334 مترمربع عملیات عمرانی بود تاکنون چهار هزار و 844 مترمربع عملیات مرمت و بازسازی در بقاع متبرکه استان انجام شده است.

وی با اشاره به تعیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات استان و اجرای آنها، اظهار کرد: در سال جاری برنامه مصوب در این بخش سه هزار و 235 مترمربع بود که تاکنون دو هزار و 184 مترمربع آن محقق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه نهاد اوقاف برنامه ریزی و نظارت بر امور مربوط به اجارات، اقتصادی و عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه تحت پوشش استان است.

وی افزود: در این راستا در هشت‌ماهه سال جاری بازسازی، مرمت، مقاوم‌سازی، تعمیر، نگهداری و احداث و توسعه بقاع و اماکن متبرکه استان و موقوفات نسبت به برنامه مصوب ابلاغی 200 درصد رشد داشته و به حدود 10 هزار مترمربع رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: با توجه به اختصاص اعتبارات سال 94 سفر مقام معظم رهبری و فرصت جذب اعتبارات فوق در چهارماهه نخست سال جاری، با استفاده از این اعتبارات درمجموع در 64 بقعه متبرکه فعالیت عمرانی صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین وصول مطالبات عواید موقوفات در هشت‌ماهه نخست سال جاری نسبت به برنامه ابلاغی مصوب سال 95 حدود 115 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است./9314/202/ب2

ارسال نظرات