۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۶۲۶۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیاده‌روی میلیونی اربعین سبب یأس دشمنان اسلام شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همایش عظیم حسینی در پیاده‌روی اربعین، عزت و اقتدار و اتحاد مسلمانان را به جهانیان نشان داده و سبب یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و مسلمانان شده است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم استقبال از زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: شرکت در این آیین عبادی و سیاسی توفیق الهی بوده و اجر زیادی دارد.

وی با اشاره به آیه: «قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى»، بر ضرورت محبت مسلمانان به اهل بیت(ع) تأکید کرد و افزود: پیاده‌روی مسلمانان به‌ویژه شیعیان در روز اربعین از نجف تا کربلا، مصداق و نمونه بارزی از محبت مسلمانان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: از آثار و برکات مودت و محبت به اهل بیت(ع)، شکوه و جلال و عزت مسلمانان و اتحاد آنها بوده و این روزها با همایش عظیم حسینی در پیاده‌روی اربعین، عزت و اقتدار و اتحاد مسلمانان به جهانیان نشان داده می‌شود که این خود سبب مأیوس شدن دشمنان اسلام و مسلمین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین(ع) چشمه جوشانی است که هیچ‌گاه خشک نمی‌شود، با اشاره به سفینه النجاه بودن امام حسین (ع) بیان کرد: محبت به امام حسین (ع) ویژگی و جذابیت خاصی دارد و مسلمانان به‌ویژه شیعیان به‌واسطه ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی امام حسین(ع) نسبت به آن امام بزرگوار ارادت و محبت بیشتری دارند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «خداوند به هرکس که محبت آل پیغمبر(ص) را عنایت کند، خیر دنیا و آخرت نصیب او شده است»؛ ازاین‌رو خیر دنیا و آخرت در محبت به آل الله است و با تمسک به آنها می‌توان به خیر کثیر دنیوی و اخروی رسید.

وی اضافه کرد: معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) لازم و ضروری بوده و طبق روایتی از پیغمبر اکرم(ص) ضمانت قبولی اعمال نیک بندگان در گروه شناخت حقیقی ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به انجام زیارت قبور اهل بیت(ع) و منسوبین به آنها گفت: زیارت و توسل بامعرفت اهل بیت(ع) و امامزادگان منسوب به آنها بسیار سفارش شده؛ زیرا اهل بیت(ع) هم حجت‌الله و هم وجیهه نزد خداوند هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) الگوی بسیار مناسبی برای مسلمانان بوده و با الگوگیری و ادامه دادن راه ائمه (ع) در همه زمینه‌ها می‌توان به تعالی و تکامل رسید./9314/202/ب2

ارسال نظرات