۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۶۳۷۱۳
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

بسیج الگویی برای جبهه مقاومت اسلامی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی گفت: بسیج الگویی برای جبهه مقاومت اسلامی است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع دانشگاهیان بسیجی مرکز علمی - کاربردی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نهادینه شدن فرهنگ و تفکر بسیج در جامعه هستیم.

وی با بیان این‌که تمامی مشکلات و معضلات جامعه تنها با حاکمیت تفکر بسیج در تمامی سطوح اجتماعی برطرف خواهد شد، خاطرنشان بسیج یک تفکر عمیق سیاسی و اعتقادی است، نه تشکیلات و ساختار اداری؛ بنابر این بایستی با نهادینه کردن این فرهنگ و تفکر اعتقادی به مقابله با معضلات نظام پرداخت.

فرهنگی با اشاره به این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نهادینه کردن فرهنگ بسیج الگویی ماندگار برای دیگر ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌طلب ترسیم کردند، گفت: هم اکنون حشد الشعب در عراق، انصار الله در یمن و حزب الله در لبنان ساختار بسیج در ایران را ادامه می دهند و در برابر زورگویان مقاومت می کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی گفت: بسیج الگویی برای جبهه مقاومت اسلامی است؛ زمانی که امام راحل در سال های اول انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند، با دوراندیشی این نهاد پربرکت را بنا نهادند که امروز پس از سال ها از آن فرمان، شاهد دستاوردهای عظیم این نهاد مردمی هستیم.

وی با بیان این‌که حضور در صحنه بسیجیان را جزء شاخصه‌های مهم این نهاد پرافتخار دانسته‌اند، تصریح کرد: نقش آفرینی بسیج در عرصه‌ای مختلف از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس، سازندگی، عمران و آبادانی روستاها و سایر حوزه های خدماتی، نشان ارز اوج ارزشمندی این نهاد مردمی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس با بیان این‌که بسیج در برهه‌های مختلف به ویژه مواقع بحران حضوری مؤثر داشته است، گفت: حرکت علمی بسیجی در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، باید با وسع نگرش نسبت به توسعه واحدهای علمی کاربردی اقدام شود تا بخشی از مشکلات موجود در بازار کار کشور برطرف شود.

فرهنگی با تأکید بر این‌که تفکر بسیجی در ایران با سایر نقاط جهان و به ویژه جهان غرب تفاوت اساسی دارد، گفت: بسیج سیاسی جزء مؤلفه های مهم علم جامعه شناسی در جهان است، چنانکه امام راحل با قدرت مدیریت خود، توانست جنبش بسیج مردمی در ایران را حفظ، تثبیت و در نقاط مختلف جهان پیاده کند.

همچنین فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز آموزش عالی پرداخت و اظهار داشت: این مرکز در سال 1371 به عنوان دومین دانشگاه علمی - کاربردی کشور پس از تهران آغاز به کار کرد و تاکنون حدود 50 هزار دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل شده اند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات