۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۶۳۷۱۴
مدیرکل امور اوقاف و خیریه آذربایجان شرقی:

امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار شهدا است

مدیرکل امور اوقاف و خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار شهدا است، گفت: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و شهدا بر همگان واجب است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، عصر امروز در یادواره 228 شهید شهرستان عجب شیر با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا الهام‌بخش تمام نهضت‌های آزدیخواهو حق‌طلب منطقه و جهان شده است، اظهار داشت: راهی که شهدا برای مردم تبیین کردند، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که شهدا با ایثار جان خود در برابر ظلم و مخالفان انقلاب استقامت کردند، خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار شهدا است، حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و شهدا بر همگان واجب است؛ هر گاه از مسیر، آرمان و رهنمودهای شهدا غافل شویم؛ دشمنان بر ملت مسلمان مسلط شده‌اند.

حجت الاسلام مصائبی افزود: امام راحل فرمودند؛ «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و به حق نیز اینگونه بوده است؛ در طول 37 سال گذشته ملت ایران با تقدیم هزاران شهید در راه اسلام و مکتب تشیع هیچ‌گاه تن به ذلت نداده و توانسته در برابر دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کند.

مدیرکل امور اوقاف و خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تلاش در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ای همگانی است، افزود: قدرشناسی از مجاهدت شهدا تنها با ولایت‌مداری و تبعیت محض از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ولایت‌مداری تنها با شعار دادن ثابت نمی شود، تصریح کرد: اگر جانفشانی شهدا در طول انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نبود، هیچ یک از مسؤولان در اتاق ریاست خود نبودند و این امانتی است که شهدا به مدیران نظام سپرده اند؛ خیانت در امانت از دیدگاه اسلام و قرآن حرام است.

حجت الاسلام مصائبی وصیت‌نامه شهدا را گنجینه‌ای ارزشمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در حوزه‌های فکر، اندیشه و فرهنگ دانست و گفت: اگر امروز ماندگاری و اقتدار نظام را می‌بینیم به سبب استقرار آن بر سه محور ولایت، شهادت حضور در صحنه ملت است.

مدیرکل امور اوقاف و خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که بسیجیان پیشگام در نهضت ترویج فرهنگ و ارزش های الهی در جامعه هستند، اظهار داشت: بسیج نماد مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و امروز به همت و توان بسیجیان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف الگویی برای دیگر کشورهاست./935/202/ب3

 

ارسال نظرات