۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۷۷۴
امام جمعه چالوس:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو بهره گیری از ظرفیت بسیج مردمی است

امام جمعه چالوس، بسیج را تجلی پایداری و رمز ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی دانست و گفت: اگر حضور و نقش آفرینی بسیج نبود امروز شاهد نفوذ دشمنان در بخش های مختلف کشور بودیم.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس شنبه شب در جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج، از بسیج به عنوان نماد تفکرانقلابی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: بسیج مظهر اراده بزرگ مردم به معنای ما می توانیم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تفکر بسیجی سد محکمی در برابر همه سختی ها و ناملایمات است، افزود: اگر این تفکر ارزشی در جامعه حاکم باشد، کشور در برابر توطئه های دشمنان با صلابت خواهد ایستاد.

امام جمعه چالوس با بیان این که بسیجیان باید بصیرت سیاسی خود را تقویت کنند تا برابر حوادث مختلف قاطعانه و به هنگام موضع گیری کنند، ادامه داد: بسیج بر اساس هدفی بزرگ که همانا حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب بوده است شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور بسیج در صحنه های مختلف فارغ از هر گونه جناح بندی های سیاسی است، تصریح کرد: سپاه و بسیج حافظ اصلی انقلاب و دستاوردهای آن هستند.

امام جمعه چالوس با بیان این که صحبت از مواضع و حضور انقلابی به میدان می آید نقش بسیج کاملاً روشن و شفاف است، خاطرنشان کرد: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

وی بسیج را تجلی پایداری و رمز ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر حضور و نقش آفرینی بسیج نبود امروز شاهد نفوذ دشمنان در بخش های مختلف کشور بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیجیان به دور از هر گونه وسوسه های دنیوی در سایه ایمان و اخلاص در صف مجاهدان در راه حق قرار گرفتند، بیان داشت: بسیج همچون چراغی روشن، مسیر رسیدن به عزت و افتخار در همه عرصه های مختلف این نظام اسلامی را هموار می سازد.

حجت الاسلام راشدی بیداری ملت های آزاده جهان به ویژه در کشورهای اسلامی همسایه را ثمره تفکر بسیج دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ بسیج مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و عمق کشورهای مختلف جهان نفوذ کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورهای منطقه نظیر یمن، سوریه و عراق در سایه بسیج مردمی در حال دفاع از کشورشان در برابر هجوم دشمنان هستند، تصریح کرد: پیروزی های متعدد در کشورهای منطقه بر علیه دشمنان نتیجه بسیج مردمی است که الگوگرفته شده از بسیج ملت ایران است.

وی با بیان این که امروز تفکر بسیج عالم گیر شده است و تنها در محدوده کشورمان قرار ندارد، تصریح کرد: بسیج در کشورهای بحران زده منطقه به عاملی برای وحدت و همدلی همه گروه ها و جریان های قومی و سیاسی قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا نقش مهمی را در مقابله با تهدیدات دشمنان عهده دار است، خاطرنشان کرد: امروز بسیج در صف نخست مقابله با هجمه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان قرار دارد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که وظیفه بسیج تنها در حوزه نظامی و امنیتی نیست بلکه امروز بسیج نقش مهمی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایفا می کند، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیروی مردمی بسیج بهترین ظرفیت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه چالوس بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و توانمندی بالای بسیج مردمی در اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن طور که انتظار می رفت از این ظرفیت عظیم مردمی استفاده نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی بدون حضور و مشارکت مردم معنا ندارد، خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله نیازمند بهره گیری از ظرفیت بسیج مردمی در طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که بسیج در هر عرصه ای از انقلاب، وظیفه خود را به نحو شایسته به انجام رساند، ادامه داد: این نیروی مردمی در هشت سال دفاع مقدس با همه توان خود در صحنه حراست و دفاع از انقلاب و نظام به میدان مقابله با دشمنان رفت و با تقدیم هزاران شهید به وظیفه خود در برابر آرمان های انقلاب به خوبی عمل کرد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز بسیج در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی رسالت سنگینی دارد، گفت: به حتم حضور بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی موجب تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی می شود.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که بسیج همواره استمراربخش حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: امروز مشارکت این نیروی توانمند مردمی در طرح های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی می تواند خنثی کننده هر گونه توطئه و تحریم اقتصادی دشمنان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برف و سرمای اخیر در شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت: این برف همان برکات نزول رحمت الهی است که اگر از آن درست استفاده شود ذخیره و سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران این بحران را درسی برای کمک و آمادگی بیشتر مدیران دانست و افزود: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته از سوی مسؤولان استان برخی در فضاهای مجازی و کانال‌های تلگرامی سعی در سیاه‌نمایی خدمات دولت و مدیران دارند که باعث تشویش اذهان عمومی شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی با افرادی که با انتشار اخبار نادرست خدمات دولت و مدیران را زیر سوال بردند، خاطرنشان کرد: نباید خدمات و زحمات مدیران را نادیده گرفت.

امام جمعه چالوس به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد ایمان و نقش آن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: ایمان در انسان براکاتی مانند لطافت، نشاط، امید و توکل ایجاد می‌کند و اگر ایمان در هر جایی ورود پیدا کند محیط را با طراوت و پر نشاط می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چالوس همچنین به عزاداری بی سابقه و باشکوه عاشقان حسینی و شیعیان جهان در اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: اربعین حسینی امسال باشکوه تر از سالهای قبل بود و در چالوس نیز با وجود باران و سرما به‌صورت متمرکز برگزار شد./950/202/ب3

ارسال نظرات