۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۳۰۳
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

بسیج حافظ و پاسدار آرمان های امام و انقلاب اسلامی است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیج حافظ و پاسدار آرمان های امام و انقلاب اسلامی است، گفت: تا زمانی که فرهنگ و تفکر بسیجی در کشور حاکم باشد دشمن هیچ گاه نمی تواند نفوذ کند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فرمانده‌هان و اعضای شورای حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار، رعایت تقوا و انصاف از سوی اصناف و بازاریان تأکید کرد و گفت:  اصناف باید در عرصه تجارت انصاف را رعایت کنند تا مورد رحمت خداوند قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ائمه اطهار(ع) حتی نسبت به دشمنان خود نیز رحم می‌کردند، تصریح کرد: یک بازاری بسیجی نباید در کنار کسب و کار از یاد خدا غافل باشد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، رعایت احکام شرعی در خرید و فروش و معاملات تجاری تأکید کرد و گفت: در یک جامعه اسلامی همه امور باید بر محور ارزش های دینی استوار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اصناف و بازاریان در نظام اسلامی باید الگوی دیگر جوامع باشند، افزود: نباید در یک جامعه دین مدار شاهد نادیده گرفتن احکام شرعی در معاملات تجاری بازار باشیم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که حضور بازاریان در نماز جماعت باید گسترده تر شود، خاطرنشان کرد: اصناف نباید نسبت به بحران‌ها بی‌تفاوت باشند و کمک به دیگران را برای خود یک فرصت بدانند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که اصناف باید روح انسانی و اسلامی را در خود تقویت کنند، اظهار داشت: مسؤولان باید نظارت در بازار را افزایش دهند تا مردم در خرید محصولات با مشکل مواجه نشوند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران واژه‌های جدیدی در ادبیات سیاسی ایران شکل گرفت که برخی از  آنها، از همان ابتدا نقش مهمی در روند شکل‌گیری حکومت اسلامی اجرا کردند.

وی با اشاره به این که بسیج، یکی از آن واژه‌های ادبیات سیاسی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: بسیج  یکی از رویش های انقلاب اسلامی است که با هدف حفظ دستاوردهای انقلاب و حراست از کیان نظام، پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و مقابله با انواع و اقسام تهدیدات داخلی و خارجی با دور اندیشی و ژرف‌نگری امام راحل تشکیل شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نیروی مردمی بسیج توانست با جذب قلوب آحاد ملت به ویژه نوجوانان و جوانان و با عزمی راسخ و قدم هایی استوار، روز به روز مسیر عزت را پیموده تا اینکه امروز برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین شود.

وی با تأکید بر این که بسیج به معنای واقعی می تواند راهگشای جامعه باشد، اظهار داشت: امروز هر کاستی و نواقصی با حضور بسیجیان و با تفکر بسیج قابل حل خواهد بود و این مطلب چیزی است که بر همگان مبرهن است و قابل کتمان نخواهد بود و امروز هر کس بتواند تفکر بسیج و بسیجی را ترویج دهد و این شجره طیبه را آبیاری کند در نزد خدای متعال از اجر برخوردار خواهد بود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیجی بودن الزاماتی را به دنبال دارد، گفت:  الزامات عملی، الزامات اخلاقی و الزامات رفتاری از جمله رفتارهایی است که یک بسیجی باید انجام دهد، حال که نام خود را بسیجی نهادیم، باید ویژگی‌های آن را نیز رعایت کنیم، بسیجی نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نیست.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که بسیجی نسبت به اوضاع و احوالات جهان اسلام حساس است، خاطرنشان کرد: بسیجی اهل علم و اهل تقوا و به دنبال کسب بصیرت بوده و اهل انجام فرائض دینی است به نمازجمعه بی تفاوت نیست و در همه عرصه‌ها برای رضای خدا و در جهت خدمت به خلق گام برمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این مهم که هر فرد ایرانی می‌تواند یک بسیجی باشد، بیان داشت:  بسیجی محدود به کسانی که در سازمان بسیج ثبت نام کرده اند، نمی‌شود همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند هرکس در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است، او بسیجی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیج حافظ و پاسدار آرمان های امام و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی فرهنگ و تفکر بسیجی در این کشور حاکم باشد دشمن هیچ گاه نمی تواند در کشور نفوذ کند.

وی با بیان این که تفکر بسیج در حال جهانی شدن است تاکید کرد: کشورهای منطقه دریافته‌اند تنها با تشکیل بسیج مردمی می‌تواند از  پس مشکلات گوناگون برآیند و این مطلب امروز در کشورهایی نظیر لبنان،سوریه و عراق در حال مشاهده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به حضور بسیج مردمی در جنگ داخلی عراق گفت: اگر نبود بسیج مردمی در سوریه و عراق به طور قطع معادله جنگ به نحو دیگری پیش می‌رفت که شاید به تضعیفی روز افزون جبهه مقاومت می‌انجامید./950/202/ب2

ارسال نظرات