۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۶۴۵۲۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی پایان مظلومیت اهل بیت در ایران بود

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی پایان مظلومیت اهل بیت(ع) در ایران بود، گفت: دین و ارزش های اسلامی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در زندگی فردی هر انسانی وجود داشت امروز به صحنه جامعه آمده است و در همه بخش های کشور حضور دین و ارزش های دینی کاملاً ملموس است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع)  در ساری برگزار شد با بیان این که آموزه های گفتاری و رفتاری ائمه معصومین(ع) همچون چراغی برای رسیدن سعادت است، گفت: هر زندگی که الهام گرفته از سیره اهل بیت(ع) باشد به حتم سعادتمندانه خواهد بود.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) همچون چراغی نورانی مسیر زندگی صحیح را به ما نشان می دهند، افزود: اگر در مسیری که اهل بیت(ع) برای ما مشخص کردند حرکت کنیم در شرایط غبارآلود بحران و فتنه ها مسیر سعادت را گم نخواهیم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش امام رضا(ع) در استحکام مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) به دلیل آراسته بودن به اخلاق عالي و ممتاز، دوستی عام و خاص را به خود جلب کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام رضا(ع) به منشأ وحي متصل بودند و افعال و سكنات اخلاقي او با سنت نبي اكرم اسلام(ص) يكي بود، بیان داشت: امروز اگر سیره آن حضرت الگوی جامعه امروز ما باشد به حتم شاهد بروز برخی بداخلاقی های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان این که امروز جامعه نیازمند تقویت معنویت است، ادامه داد: متأسفانه هجمه های فرهنگی دشمنان علیه دین و معنویت و همچنین ارزش های اسلامی موجب کم رنگ شدن معنویت در جامعه شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، رفع نیازهای حاجتمندان را از یکی از شاخص های اخلاقی امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید الگوی گیری از شاخصه اخلاقی امام رضا(ع) در دستگیری از مستضعفان و محرومان گام برداریم.

وی با بیان این که رفع نیازمندی های مردم، نیکی کردن به مردم و رسیدگی به امور فقرا و مستضعفان مهم ترین شاخصه های اخلاقی امام رضا(ع) بود، افزود: به حتم شناخت صحیح سیره و اندیشه هشتمین امام شیعیان کلید کشف اندیشه های سایر ائمه معصومین(ع) است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود بابرکت امام رضا(ع) مظهر رضایت خداوندی برای مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت(ع) کشورمان است، خاطرنشان کرد: به حتم توسل به این امام همام نسخه ای شفابخش برای همه مصائب و مشکلات زندگی انسان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران از امام رضا(ع) به عنوان گنجینه علم خداوند و اسرار الهی یاد کرد و با بیان این که این امام همام ضامن سعادت و بخشایش انسان در دنیا و آخرت نزد خداوند متعال خواهد بود، گفت: تا زمانی که در دل هر ایرانی محبت این امام همام و سایر اهل بیت(ع) پرورش یابد به حتم هیچ مشکلی و گرفتاری بر مردم ما چیره نخواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، رمز عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به برکت وجود نور اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم اسلامی ایران نیز با کمک های الهی و نور اهل بیت(ع) به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی پایان مظلومیت اهل بیت(ع) در ایران بود، تصریح کرد: دین و ارزش های اسلامی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در زندگی فردی هر انسانی وجود داشت امروز به صحنه جامعه آمده است و در همه بخش های کشور حضور دین و ارزش های دینی کاملاً ملموس است.

وی با اشاره به این که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، ملجأ و پناهگاه دلدادگان آل الله است و مصباحی منیر و هدایت بخش برای شیعیان است، گفت: باید زمینه شناخت و شناساندن این معرفت ناب و الهی را به احسن وجه فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) با ورود به ايران در پرتو انوار الهي و ياري خداوند عرصه‌اي مناسب براي گسترش اسلام ناب را فراهم كرد و توانست اسلام و شيعه را نجات دهند، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در سایه بارگاه منور رضوی به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که امام رضا(ع) به خوبی توانستند معارف دینی را در جامعه آن دوران گسترش دهند، گفت: آن امام همام در سخنی فرمودند؛ اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیبا است حتما از کلام ما پیروی می کنند که ما وظیفه داریم تا در این راستا کوشا باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، ملت بزرگ ایران را مردمی ولایت دوست و عاشق اهل بیت(ع) توصیف کرد و افزود: ولایت مداری و تابع ولایت بودن ملت ایران از برکات وجودی امام رضا(ع) در ایران اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام رضا(ع) با ورودشان به ایران نور و برکت را برای ملت ایران به ارمغان آورد، تصریح کرد: همچنین مضجع شریف امام رضا(ع) باعث رونق فرهنگی و معنوی ایران اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که متأسفانه سیره اهل بیت(ع) به ویژه زندگی سراسر معنویت هشتمین امام شیعیان به خوبی در جامعه تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: سیره این پیشوایان دینی که سراسر نور و معنویت است اگر به خوبی در جامعه نشر و گسترش داده می شد امروز شاهد برخی معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی خلأهای فرهنگی در جامعه برای مبانی دینی و اعتقادی جامعه خطرآفرین است، تصریح کرد: سیره نورانی اهل بیت(ع) بهترین ظرفیت دینی برای پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان این که ارج و منزلت ائمه معصومین(ع) باید بیش از پیش در میان شیعیان ترویج شود تا جامعه به خوبی از بهره مند شود، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از سیره نورانی اهل بیت(ع) جامعه را در مسیر انحراف و بحران های فرهنگی قرار می دهند./202/1317/ب1

ارسال نظرات