۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۷۸۷
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

مسؤولان به جای کوبیدن بر طبل برجام به مسائل اصلی کشور رسیدگی کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: انتظار این است که مسؤولان کشور اینقدر بر طبل برجام نکوبند و به جای آن به مسائل اساسی و مهم کشور و اقتصاد مقاومتی بپردازند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) ابرگزار شد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مواقع حساس اظهار کرد: اخیراً ایشان سه مطالبه بسیار مهم داشتند که برجام و نقض پی‌درپی آن از سوی آمریکایی‌ها یکی از این مطالبات است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در هنگام مذاکرات بارها از مسؤولان خواستند که آرامش پیش روند اما برخی افراد به دلیل نگاه‌های سیاسی و یا مسائلی دیگر شتاب‌زدگی داشتند، گفت: به یقین اگر به توصیه های رهبری توجه جدی می شد، اکنون با بدعهدی و نقض آشکار آمریکا روبه رو نبودیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حمایتهای همه جانبه رهبر فرزانه انقلاب از تیم مذاکره کننده، افزود: نباید اکنون دوباره به برجام تکیه کرد و مسائل کشور را به آن گره زد چراکه با تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران نقض آشکار برجام از سوی آمریکایی ها مشخص شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: انتظار این است که مسؤولان کشور اینقدر بر طبل برجام نکوبند و به جای آن به مسائل اساسی و مهم کشور و اقتصاد مقاومتی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به بحث حقوقهای نجومی برخی از مسؤولان، خواستار برخورد جدی با دست ‌اندازان به بیت ‌المال شد و بیان کرد: باید جلوی فساد را گرفت و با آن مبارزه کرد چراکه اگر چنین نشود روز به روز فساد در جامعه بیشتر می ‌شود و این مسأله سبب سلب اعتماد مردم خواهد شد؛ نباید عملکرد به گونه‌ای باشد که تنها چند روز به این مسأله پرداخت و سپس آن را به دست فراموشی سپرد.

وی با اشاره به وجود بی ‌تدبیری، کوتاهی و عدم نظارت در مدیریت‌ها، خاطرنشان کرد: سانحه قطار تبریز مشهد بی‌تدبیری و سوء مدیریت را نشان داد؛ از همین‌رو لازم است برای جلوگیری از بروز و تکرار چنین حوادثی نظارتها را افزایش داد تا بار دیگر شاهد نباشیم که سهل ‌انگاری حادثه‌ای این چنین غم‌بار را در کشور رقم بزند.

خطیب جمعه شهرکرد همچنین به روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش فعال است و از مرزهای کشور و منافع مردم با صلابت و ایمان دفاع می‌ کند به گونه‌ای که دشمن امروز از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد و این همان چیزی است که مد نظر قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اربعین امام حسین(ع) را عاملی برای تحقق اسلام ناب مهدوی در جهان دانست و بیان کرد: اربعین بسیار پر رمز و راز و عاملی برای برافراشتن پرچم عدل در جهان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته بسیج و نقش بی ‌بدیل بسیج در جامعه تصریح کرد: نگاه به بسیج باید همانند نگاهی باشد که امام خمینی(ره) با آن بسیج را پایه ‌ریزی کرد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید خود را عضو بسیج بدانند تا از این راه زمینه ماندگاری آن را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: کارایی بسیج در انقلاب و صیانت از ارزشهای اسلامی به قدری زیاد بوده است که امروز به خارج از کشور نیز تسری پیدا کرده و مقاومت در دیگر کشورها از بسیج ما الگوپذیری می کند و این مایه افتخار بسیج است./9457/پ201/ج1

ارسال نظرات