۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۵۰۰۸
عضو خبرگان رهبری در واکنش به تصویب تحریمها علیه ایران؛

هر گاه از روحیه انقلابی فاصله گرفتیم زیان دیده ایم/ دولتمردان با اقتدار منطق گرایانه پاسخ آمریکا را بدهند

آیت الله عالمی با تأکید بر اینکه مسؤولان نباید با نرمش مقابل دشمن، لکه ننگی در کارنامه شان بنشانند، گفت: این مایه افتخار ما است که در تاریخ انقلاب اسلامی، مسؤولان همواره ایستادگی و مقاومت مقابل دشمن را شعار خود قرار داده اند و این روند باید تداوم یابد.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره تصویب تحریم های 10 ساله علیه ایران از سوی آمریکا، بر ضرورت برخورد مقتدرانه مسؤولان وزارت خارجه با نقض برجام تأکید کرد و گفت: در مواجهه با دشمن هر گاه با اقتدار برخورد کردیم توانسته ایم از منافع خود دفاع کنیم و هر کجا سستی یا محافظه کاری داشته و از روحیه انقلابی فاصله گرفته ایم، زیان دیده ایم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان نباید با نرمش مقابل دشمن، لکه ننگی در کارنامه شان بنشانند، افزود: این مایه افتخار ما است که در تاریخ انقلاب اسلامی، مسؤولان همواره ایستادگی و مقاومت مقابل دشمن را شعار خود قرار داده اند و این روند باید تداوم یابد چرا که در غیر این صورت باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره عده ای که در داخل میان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا تفاوت قائل شده و یکی را حامی ایران تصور می کنند، تصریح کرد: این افراد باید در فهم و درکشان بازنگری جدی داشته و توجه کنند که مردم حقیقت را می فهمند.

هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دشمن ایران هستند

آیت الله عالمی خطاب به غرب گرایان، خاطرنشان کرد: طی 37 سالی که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، هم دموکراتها و هم جمهوری خواهان بارها روی کار آمده اند، اما میان نگاه این دو به انقلاب اسلامی چه تفاوتی دیده اید؟ جز این است که هر دو حزب، خود را متعهد به حمایت از اسرائیل و با ما به عنوان دشمن اسرائیل، سر دشمنی دارند؟.

برجام، سراسر عبرت است

وی روحیه انقلابی، ایستادگی و اقتدار و صلابت بی نظیر مردم و رهبر معظم انقلاب مقابل مستکبران را سرمایه اصلی مسؤولان برای واکنش قاطعانه به نقض برجام برشمرد و گفت: این چند ماه که از تصویب برجام می گذرد، برای ما سراسر عبرت است که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب نسبت به قابل اعتماد نبودن آمریکا، یادآور شد: مبنای این فرمایش ایشان، درک صحیح و تحلیل از موقیعت و روحیه آمریکایی ها و سیاستهای آنها است چنان که می بینیم اغلب تحلیلهای ایشان تحقق یافته، بنابراین مسؤولان باید بیش از پیش نسبت به رهنمودهای رهبری اهتمام داشته باشند./930/302/ب2

 

ارسال نظرات