۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۶۵۴۹۳
رییس مجلس مشورتی اندونزی:

اختلافات مذهبی باعث ضعف مسلمانان می شود/ برگزاری دو کنفرانس شیعه شناسی در اندونزی

زلفی کی حسن، اندوزی را کشوری معتقد به لزوم اتحاد میان مسلمان ها دانست و با تصریح بر این که اختلافات مذهبی باعث ضعف درونی سیستم مدیریتی کشورها می شود بر لزوم هوشیاری در برابر امواج اختلاف انگیز در خاورمیانه و تقویت نقاط مشترک تأکید کرد.
پرچم اندونزی
رییس مجلس مشورتی اندونزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زلفی کی حسن رییس مجلس مشورتی اندونزی به همراه جمعی از هیأت پارلمان مجلس اندونزی با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

رییس مجلس مشورتی اندونزی در این دیدار که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به سفری که به جمهوری اسلامی داشته است از دیدار با رییس مجلس و رئیس جمهور ایران خبر داد و گفت: خداوند را شاکر و سپاسگذاریم که توفیق داد و حضرت معصومه را زیارت کردیم.

اساس ما بر احترام متقابل است

وی افزود: همراه با تحولات اخیر اندونزی و رشد دانش و اطلاعات در این کشور همواره اساس ما بر احترام متقابل است چراکه کشور با اینکه اکثرا مسلمان هستند ولی در عین حال همکاری های خوبی با فیلپین و تایلندی داریم که مسلمان نیستند، بنابراین اندونزی به پیروان ادیان دیگر هم احترام می گذارد چه برسد به برادران مسلمان شیعه.

زلفی کی حسن با تأکید براینکه اختلاف مذهب مانع هم دلی در کشور اندونزی نیست، تصریح کرد: ما مذهب را به اعتقادات شخصی واگذار می کنیم و در واقع موج اصلی در اندوزی همینگونه است، همچنانکه در پارلمان فعلی کشور ما هم شیعه، هم سنی و هم پیروان ادیان دیگر حضور دارند.

وی اندوزی را کشوری معتقد به لزوم اتحاد میان مسلمان ها دانست و با تصریح بر اینکه اختلافات مذهبی باعث ضعف درونی سیستم مدیریتی می شود بر لزوم هوشیاری در برابر امواج اختلاف انگیز در خاورمیانه و تقویت نقاط مشترک تأکید کرد.

رییس مجلس مشورتی اندونزی افزود: ما در پارلمان اندونزی دو کنفرانس در مورد تشیع برگزار کردیم که بسیاری از علمای ایران همراه با سفیر ایران در اندونزی نیز در آن همایش حاضر بودند که همین دو کنفرانس ثمرات بسیار زیادی در منطقه داشت و باعث شد مشکلات متعددی از سر راه برداشته شده و نقاط مشترک بین شیعه و سنی تقویت شود.

«نهضت العلما» و «محمدیه» دو جریان میانه رو در اندونزی

وی مردم اندونزی را میانه رو دانست و با اشاره به «نهضت العلما» و «محمدیه» به عنوان دو جریان اصلی مذهبی در این کشور این جریانات را سازمان هایی بزرگ دانست که خط اعتدال در مسیر مذهب را به مردم نشان داده و آنها را از افراطی گری باز می دارند که بسیاری از علمای ایران نیز با جریان محمدیه همکاری دارند.

زلفی کی حسن خاطرنشان کرد: به هرحال ما منکر نیستیم که جریانات افراطی نیز از جمله در منطقه هستند که هرکدام از آنها دیدگاه های مختلفی دارند ولی با تدبیر و برگزاری کنفرانس های مشترک می توان خطر آنها را دفع کرد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات