۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۵۶۶۷
امام جمعه موقت اصفهان:

راه رسیدن به جامعه آرمانی احیای امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به وصیت نامه امیرمؤمنان(ع) به امام حسن مجتبی(ع)، گفت: مسلط شدن افراد شرور بر افراد متدین در جامعه به دلیل ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: راه رسیدن به جامعه آرمانی احیای امر به معروف و نهی منکر است.

وی در ابتدا با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مغفول واقع شده است، خطاب به افراد حاضر در جلسه اظهار داشت: از ابتدای عمرتان تا الآن چند بار دیگران امر به معروف و نهی از منکر کرده اید؟ چند بار فرزندانتان را به این فریضه الهی توصیه کرده اید؟.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در وصیت نامه خود به امام حسن(ع) می فرمایند، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید چرا که اگر ترک کنید اشرار بر شما مسلط می شوند.

امام جمعه موقت اصفهان وضعیت حجاب در جامعه را بسیار اسف بار تلقی و خاطرنشان کرد: چند وقت پیش یک زن بی بند و بار به دلیل اینکه یک مادر شهید قصد امر به معروف و نهی از منکر او را داشته است، با سیلی به صورت آن مادر شهید زد و هیچ کس برای پشتیبانی کردن از آن مادر شهید اقدام نکرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه توصیه کرد: اگر در جایی حضور داشتید و کسی به ولایت فقیه و روحانیت توهین کرد، در مقابل او موضع گیری کنید و از ولایت دفاع کنید.

وی با بیان اینکه دعا کردن به تنهایی برای بهبود وضعیت جامعه کافی نیست، تشریح کرد: برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه باید ندای امر به معروف و نهی از منکر طنین انداز شود، پیروزی ما در جنگ هشت ساله با عراق به سبب دفاع جانانه جوانان بود، همین الآن اگر در سوریه و عراق پیروزیهایی به دست آمده است به دلیل جانفشانیهایی است که مدافعان انجام می دهند، دعا کردن در صورتی کارگر واقع می شود که انسان در راستای دعایی که می کند، حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به آیه صد و دهم سوره آل عمران که می فرماید «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتَابِ لَکَانَ خَیْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَکْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ» افزود: امت اسلامی به دلیل اینکه افرادش به فکر اصلاح یکدیگر هستند به عنوان بهترین امت مطرح شده است./202/867/ب1

ارسال نظرات