۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۱۳۶
خطیب نماز جمعه بجنورد:

سلطه قدرت‌های استکباری بر امت اسلام نتیجه نبود وحدت است

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: امروز 1.5 میلیارد نفر مسلمان در 85 کشور جهان به علت نداشتن وحدت و انسجام مطلوب زیر سلطه قدرتهای استکباری و استعماری قرار دارند.
حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت و انسجام بین امت اسلامی یکی از آموزه‌ها و وصایای اصلی حضرت محمد (ص) است.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سایه وحدت، ید واحده‌ای در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان و فتنه‌انگیزی‌های دنیای استکبار می‌شوند، افزود: ضرورت توجه به وحدت در کلام و سیره و روش حضرت محمد (ص) و سایر ائمه اطهار (ع) به‌وضوح قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: با تأسف باید بگوییم که امروز 1.5 میلیارد نفر مسلمان در 85 کشور جهان به علت نداشتن وحدت و انسجام مطلوب زیر سلطه قدرتهای استکباری و استعماری قرار دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از آنجایی که تمام کشورهای عضو دائم شورای امنیت استکباری و غیرمسلمان هستند و کشورهای اسلامی حق وتو ندارند؛ می‌بینیم که هر کشور غربی به‌آسانی ما را تحریم کرده و برای منابع و داشته‌های امت اسلام قیمت‌گذاری می‌کند که تمام این مصائب نتیجه نبود وحدت بین مسلمانان است.

دریافت حقوقهای نجومی مغایر سیره پیامبر و ائمه است

وی با اشاره به اینکه با وجود این در بین ملت مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی وحدت مناسبی حکم‌فرما است، افزود: موفقیت در هشت سال دفاع مقدس نمونه و نتیجه وحدت بین ملت ایران بود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی همچنین با گرامیداشت هفدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، بر الگوگیری از سبک و سیره نبوی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام نوری ساده‌زیستی، دور بودن از زندگی اشرافی، در کنار مردم بودم و قاطعیت در امور را برخی از خصائل رسول گرامی اسلام دانست و اظهار کرد: بر این اساس دریافت حقوقهای نجومی از سوی برخی از مسؤولان مغایر سبک و سیره حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

کمرنگ شدن ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری منجر به غیبت امام زمان شد

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: فلسفه غیبت این امام همام ادامه‌دار شدن گناه و معصیت در بین امت اسلام بود.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: امت اسلام بعد از رحلت رسول گرامی اسلام دچار معصیت شده و مسیر انحراف را پیمودند به‌گونه‌ای که ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری در بین آنها کمرنگ شد و درنتیجه مشیت الهی بر غیبت امام عصر (عج) قرار گرفت.

تمدید داماتو مهر تأییدی بر بدعهدی سابقه‌دار آمریکا است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید تحریمهای 10 ساله آمریکا علیه ایران موسوم به قانون داماتو، اظهار کرد: این اقدام مجالس سنا و نمایندگان آمریکا بار دیگر بدعهدی سابقه‌دار سران این کشور را به اذهان متبادر کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در جریان آزادسازی 60 گروگان خود در ایران هم متعهد به انجام اقداماتی شدند؛ اما بعد از تحویل گروگانهای خود از انجام تعهدات سر باز زدند.

حجت‌الاسلام نوری یادآور شد: در زمان جرج بوش پدر نیز در جریان گروگان‌گیری لبنان، آمریکا پس از آزادی گروگانهای خود به تعهداتش نظیر آزادسازی اموال و داراییهای بلوکه‌شده ایران و ارائه اسلحه و تجهیزات به ایران عمل نکرد.

وی افزود: در موضوع برجام هم با وجود اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در این توافق‌ عمل کرده و اقداماتی از جمله تعطیل کردن طرح‌های هسته‌ای و فروش آب‌سنگین و مواد غنی‌شده هسته‌ای را انجام داد؛ اما آمریکا هنوز تحریمها علیه ایران را برنداشته و حتی اخیراً تحریمهای یک‌جانبه قبلی را هم برای مدت 10 سال دیگر تمدید کرده است.

حجت‌الاسلام نوری به مسؤولان و دولت‌مردان ایران توصیه کرد که در آینده به هیچ عنوان به آمریکا و تعهدات این کشور اعتماد نداشته باشند و تنها به توان و توانمندی داخلی تکیه کنند./201/9314/ب1

ارسال نظرات