۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۶۶۶۹۶
استاد حوزه علمیه مشهد:

صلوات عامل تطهیر قلوب بشریت از آلودگی و فساد است

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: صلوات بلند، دل ها را از آلودگی ها پاک کرده و کسی که روزانه و شبانه صلوات از روی محبت و عشق به پیامبر گرامی اسلام(ص) بفرستد، خداوند متعال گناهان او را می بخشد.
حجت الاسلام عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضاعلی عزیزی، استاد حوزه علمیه مشهد شب گذشته در حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت فرستادن ذکر صلوات بر پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: گاهی برخی ها بر اهمیت فرستادن صلوات واقف نبوده و از اهمیت و ارزش والای آن غافل هستند.

وی ادامه داد: صلوات بلند، دل ها را پاک از آلودگی ها کرده و به معنای درود بر خاندان نبوت و امامت است، همچنین کسی که روزانه و شبانه شش صلوات از روی محبت و عشق به پیامبر گرامی اسلام(ص) بفرستد، خداوند متعال بر خود واجب کرده که گناهان او را ببخشد.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که صلواتی را که خداوند با استفاده از آن متعهد به پاک کردن گناهان ما شده باید با شوق و ذوق و ابراز محبت و علاقه باشد، یادآور شد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند به شیعیان من ابلاغ کنید که زیارت من معادل با هزار حج در صورتی است که با شناخت و معرفت باشد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که گاهی نماز در انسان حالت معنوی ایجاد نمی کند، تأکید کرد: این حالت به آن سبب است که فلسفه وجودی نماز بر ایمان روشن نبوده و نگاهمان نگاه قابیلی است؛ بدون شک خداوند متعال به نماز و عبادت ما نیاز و احتیاجی ندارد و این ما هستیم که به لطف و عنایت او محتاجیم.

وی با بیان این که زیارت امام رضا(ع) معادل یک میلیون بار حج واجب خانه خدا ارزش دارد، بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا حرف خداوند را از فضای مسجدالحرام استخراج کنیم، گاهی ما امام رضا(ع) را می خوانیم اما خالصانه به او توجهی نداشته و نداریم، در واقع گاهی کاری را انجام می دهیم که مطابق با لذت شخصی ما و بر خلاف خواسته ائمه اطهار(ع) بوده و این نوع رفتار نیز شایسته نیست.

استاد حوزه علمیه مشهد در آستانه هفته وحدت با بیان این که یکی از دغدغه های جدی امام زمان(عج) انسجام، وحدت و اتحاد است، خاطرنشان کرد: در نامه امام زمان(عج) به مرحوم شیخ مفید به این سؤال که چرا ظهور این اندازه به تأخیر افتاده پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: سؤالی که در این وهله مطرح می شود آن است که چرا با وجود فراگیر شدن موج توجه به امام زمان(عج) در جامعه ما و رفتن چندین میلیون نفر به جمکران در گرما و سرما و تحمل مصائب فراوان و دعای مستمر امام زمان(عج) ظهور نمی کنند.

وی افزود: امام زمان(عج) در این نامه اینگونه می نویسند که اگر شیعیان ما که خداوند تبارک و تعالی براطاعت خود شایسته بداند، به وحدت، انسجام قلبی و وفای به عهد برسند ظهور این اندازه به تاخیر نخواهد افتاد و بدون شک با این معرفت و بصیرت شیعیان تعجیل می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر اهل بیت همچون ما هر کس را بسته به خصوصیات ظاهری او کنار بگذارند، ما نیز در نزد آنان جایگاه و منزلتی نداریم، تصریح کرد: امروز متأسفانه اگر مسؤولی از دیگری نقد و انتقاد سازنده ای می کند او را دشمن خطاب می کنیم و این خلاف واقع است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) مبتنی بر کشتن آنانی است که انسجام و وحدت امت اسلامی را به خطر می اندازند، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم فرمان صریح مبتنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی داده و دلیل عدم ظهور امام زمان(عج) تا به امروز عدم شکل گیری آن انسجام، اتحاد و وحدت میان مهدی یاوران است که باید با بصیرت این وحدت فزونی بگیرد./864/201/ب2

ارسال نظرات