۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۶۸۳۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیازمند تقویت تقوا و اخلاق اسلامی هستند

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیازمند تقویت تقوا و اخلاق اسلامی هستند گفت: تقویت بعد دینی و اخلاقی جوانان در مراکز آموزشی غیر حوزوی به واسطه حضور علما و روحانیان در این مراکز تحقق خواهد یافت.
امام جمعه موقت کرمانشاه امام جمعه موقت کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ابراز داشت: علم چراغ عقل و بهترین راهنما برای انسانها است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: علم نور زندگانی را به انسانها می بخشد و عیوب آنها را از دیگران می پوشاند زیرا علم میراق انبیاء الهی است و از علما محافظت می کند.

این مسؤول مطرح کرد: علم انسان را در دنیا غنی و ثروتنمد کرده و او را از پل صراط عبور می دهد و راه بهشت را نشان می دهد.

حجت الاسلام حجتی در ادامه افزود: علم بدون تقوا انسان را به سمت گمراهی هدایت می کند قطعأ عالمی که از تقوا به دور است از هزاران جاهل نیز خطرناک تر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیازمند تقویت تقوا و اخلاق اسلامی هستند و این مهم تنها به واسطه حضور علما و روحانیان در این مراکز تحقق خواهد یافت.

امام جمعه موقت کرمانشاه تأکید کرد: اساتید مجرب و توانمند در زمینه های دینی باید از سوی حوزه های علمیه سازماندهی شده و با رایزنی با مراکز آموزشی غیرحوزوی در میان جوانان حضور پیدا کنند تا علاوه بر پیشرفت در زمینه علمی بعد دینی و اخلاقی جوانان نیز تقویت شود.

وی ابراز داشت: اهمیت حضور پررنگ روحانیت در جامعه بسیار تأثیرگذار و همچون جان در بدن است بنابراین باید قدر تلاش های علما و روحانیت را به خوبی دانست زیرا انقلاب و اسلام مرهون مجاهدت جامعه روحانیت است.

حجت الاسلام حجتی در پایان بیان داشت: یکی از عوامل موفقیت مردم ارتباط مؤثر با جامعه روحانیت است، مشاوره و همفکری با روحانیان سبب پیشبرد اهداف جامعه در عرصه های مختلف خواهد شد./857/202/ب3

ارسال نظرات