۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۸۸۸
استاد حوزه علمیه:

اهداف شوم دشمنان تنها با تفرقه بین امت اسلامی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: اهداف شوم دشمنان تنها با تفرقه بین امت اسلامی محقق می‌شود، اگر وحدت به معنای واقعی کلمه محقق شده بود، امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی و عمال منطقه‌ای آن نبودیم.
حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی امروز در نشست سرگروه‌های حلقه های صالحین خواهران حوزه 2 بسیج کارمندی شهید مدنی که در ساختمان معاونت امداد و نجات در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وجود مبارک پیامبر اسلام خود وحدت‌آفرین است.

حجت الاسلام احمدیان با تشریح اهمیت وحدت از دیدگاه مبانی قرآنی و اسلامی خاطرنشان کرد: وحدت عامل پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی بوده و راه نفوذ دشمنان را می بندد، به عبارت دیگر در سایه وحدت و پرهیز از تفرقه می توان به موفقیت های عظیم و قابل توجه دست یافت.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای ایجاد تفرقه و چنددستگی بین مسلمانان، تصریح کرد: اهداف شوم دشمنان تنها با تفرقه میان امت اسلامی محقق می‌شود، اگر وحدت به معنای واقعی کلمه محقق شده بود، امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی و عمال منطقه‌ای آن نبودیم.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر بررسی و شناخت راهکارهای تحقق وحدت جهان اسلام گفت: وحدت اسلامی یک آرزوی دیرین و ارزشمند در جهان اسلام است که متأسفانه هنوز محقق نشده است؛ هفته وحدت فرصتی برای تقریب مذاهب و پیروان ادیان الهی به سمت یکدیگر است.

حجت الاسلام احمدیان با بیان این‌که راه‌های عملی برای تحقق وحدت نیازمند همت و تلاش ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است، افزود: یکی از بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ عامل اشتراک مسلمانان شخصیت عظیم الشان پیامبر اعظم(ص) و مرکزیت آن بزرگوار برای عواطف و عقاید عموم مسلمین است.

وی با بیان این‌که پیروان تمامی مذاهب و فرق اسلامی در وجود رسول اکرم(ص) توافق نظر دارند، افزود: اشتراکات مسلمانان به قدری فراوان و کلان است، که اختلاف نظر در برخی مسائل به چشم نمی‌آبد، بنابراین چه خوب است که عموم مسلمانان بر تقویت اشتراکات دینی تأکید داشته باشند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه برخی فرق ضاله که مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب هستند؛ هفته وحدت را بر نمی‌تابند و همچنان بر طبل تفرقه می کوبند، در چنین شرایطی بصیرت لازمه عبور از فتنه‌ها است.

حجت الاسلام احمدیان در پایان تصریح کرد: پرهیز از شعارهای افراطی و توهین به عقاید پیروان دیگر مذاهب اسلامی راهکاری برای رسیدن به اتحاد و وحدت اسلامی است، اگر همه به سمت یک قبله نماز می خوانیم، یک قرآن و یک رسول داریم، چرا باید در مسائل جزئی مورد اختلاف تمرکز کنیم./202/935/ب1

ارسال نظرات