۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۱۶۱
آيت الله نمازي:

معرفت‌الله، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه با مباحث مختلف قرآني بايد دائما جوانان و نوجوانان را تقويت و شارژ كنيم، گفت: اگر نهادهاي قرآني و حوزه علميه جوانان را با معرفت الله آشنا و تربيت كنند، بيمه خواهند شد و تهاجمات فرهنگي دشمن نخواهد توانست به آنها آسيبي وارد كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شامگاه امروز در جمع فعالان قرآني مدارس علميه كاشان، با اشاره به اينكه امروز حوزه هاي علميه با شتاب به سوي آشنايي با معارف قرآني در حركت است، گفت: كتاب آسماني قرآني، كتابي است كه همه چيز بشر در آن بيان شده است.

وي افزود: قرآن كريم، كتابي است كه آنچه را كه بشريت براي رسيدن به كمال و سعادت نياز دارد فروگذار نكرده است و هيچ ناگفتني در شريعت محمدي باقي نمانده است كه بيان نشده باشد، از اين رو هر آنچه را كه بشر براي رسيدن به سعادت و كمال نياز دارد در قرآن آمده است.

آيت الله نمازي با تاكيد بر اولويت بندي مباحث قرآني از سوی رهبران فرهنگي و فكري جامعه و معلمان جمهوري اسلامي ايران، گفت: در قرآن همه چيز وجود دارد، از اصول گرفته تا اخلاق، جهاد، اقتصاد، فقه اكبر، فقه اوسط و فقه اصغر، اما آنچه كه براي تشكيلات نهادها و سازمانهاي قرآني مهم است، اولويتهاي روز جامعه است.

وي تلاوت، حفظ، آموزش، تعليم، تفسير و تحقيق قرآن را عبادت دانست و با اشاره به شناخت اولويت اول امروز جامعه، يادآور شد: موضوع جنگ نرم دشمن يكي از مباحثي است كه از مدتها قبل از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، از اين رو در تهاجم فرهنگي حضور دشمن خيلي محسوس و آشكار نيست و اين در حالي است كه در جنگ نظامي، دشمن در معرض ديد و رو در رو قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري همچنين لزوم بيان تهديدات فضاي مجازي در فعاليتهاي قرآني را يادآور شد و با اشاره به اينكه، امروز دختران و پسران جوان بيشتر اوقات شبانه روز خود را در فضاي مجازي سير مي‌كنند، متذكر شد: امروز با ارسال امواج افسادي كه در فضاي مجازي ارسال مي شود نوجوانان و جوانان را به لحاظ معنويت اعدام مي‌كنند.

وي افزود: نمي خواهيم بگوييم جاي فضاي مجازي در برنامه قرآني خالي است اما بايد تقويت شود، از اين رو در جنگ صغير و متوسط و كبير و در جهاد اكبر مي‌خواهيم با فضاي مجازي كه جوانان و نوجوانان ما را تهديد مي‌كند مقابله كنيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان، افزايش جرايم فضاي مجازي را تهديد جدي براي جامعه دانست و گفت: قرآن و نقش محافل قرآني براي مقابله با جرائم و تهديدات فضاي مجازي بايد تبيين شود.

آيت الله نمازي همچنين مقابله منفي و مثبت با تهديدات فضاي مجازي را يادآور شد و افزود: در بحث مقابله منفي، مقابله با تهديدات و جرائم فضاي مجازي، كشف و شناسايي و دستگيري مروجان فساد و مفاسد اخلاقي در نسل جوان بر عهده نيروي انتظامي و قوه قضائيه است، اما بخش اثباتي آن بر عهده حوزه هاي  علميه و دانشگاه ها، روحانيت و نهادهاي قرآني است تا جوانها را با معارف الهي آشنا كنند.

وي با بيان اينكه، مسلح شدن جوانان به سلاح معرفت الله آنها را در برابر تهديدات، آفتها و آسيبهاي فضاي مجازي بيمه مي كند، اظهار داشت: مسلح شدن جوانان به سلاح معرفت الله بر عهده روحانيت، حوزه هاي علميه و نهادهاي فرهنگي است، چرا كه اگر جوانان به سلاح معرفت الله مسلح شوند در برابر امواج افساد ارسالي از خارج و داخل كشور در امان و مصون خواهند بود.  

نماينده ولي فقيه در كاشان، لزوم تفكيك موضوعات قرآني از يكديگر، از سوی نهادهاي قرآني را يادآور شد و عنوان كرد: هريك از آيات مربوط به معرفت الله، توحيد، ولايت و امامت عامه وخاصه، معاد و يقين بايد استخراج، تكفيك و روي آن بحث و بررسي شود.

آيت الله نمازي با بيان اينكه با مباحث مختلف قرآني بايد دائما جوانان و نوجوانان را تقويت و شارژ كنيم، اظهار داشت: اگر نهادهاي قرآني و حوزه علميه جوانان را با معرفت الله آشنا و تربيت كنند، بيمه خواهند شد و تهاجمات فرهنگي دشمن نخواهد توانست به آنها آسيبي وارد كند.

نماینده جامعه مدرسين حوره علميه قم اظهار داشت: هنر روحانيت و حوزه هاي علميه و نهادهاي قرآني اين است كه جواناني را تربيت كنند كه با قدرت در برابر امواج افسادي كه از خارج و داخل ارسال مي‌شود بيمه كنند.

آيت الله نمازي ادامه داد: تلاوت قرآن و هنر تلاوت، قرائت و صوت، خوب است اما تلاوت قرآن در ميدان مبارزه و تهذيب و تربيت نفوس بايد كارآيي داشته باشد، از اين رو توصيه امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب هميشه به عمل به قرآن است تا مبادا ديگران در عمل به قرآن از ما سبقت بگيرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر احصای آيات توحيد و معرفت الله، گفت: اين آيات را بايد در روح و جان جوانان و نوجوانان پمپاژ كنيد و آنها در مقابل آسيبها و آفتها و تهديدها بيمه كنيد.

لازم به ذكر است، در پايان اين ديدار از فعالان قرآني مدارس علميه كاشان، تقدير و تجليل شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات