۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۷۳۰۳
امام جمعه سراب:

سفر نتانیاهو به آذربایجان لکه ننگی بر پیشانی دولتمردان این کشور خواهد بود

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه سفر نتانیاهو لکه ننگی بر پیشانی دولت آذربایجان خواهد بود، گفت: دولت آذربایجان باید در مقابل ملتهای آزادی خواه و ملت غیور آذربایجان پاسخگو باشند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی, امام جمعه سراب در گفت وگو یا خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در واکنش به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، گفت: خبر ورود نخست وزیر آدمکش، کودک کش و غاصب زمینهای فلسطین بر یک کشور اسلامی و شیعه آذربایجان که به دنبال نوکری عربستان در مقابل آمریکا و اسرائیل است یکی از دردناک ترین خبرها است.

وی با بیان اینکه این سفر یک روزه سیاه و ننگین در پرونده دولتمردان آذربایجان ماندگار خواهد بود، ‌ابراز داشت: آفت بسیار بزرگی است که حاکمان کشوری مسلمان، برای جلادی همچون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فرش قرمز پهن کنند که هر جا که قدم بگذارد جز خسران و ضرر عاید دیگری ندارد.

امام جمعه سراب با ابراز تأسف از اینکه کشورهای مسلمان به جای محکوم کردن و تحریم اسرائیل فرش قرمز زیر پاهای جنایتکاران صبرا و شتیلا پهن می کنند، ابراز کرد: امیدواریم دولتهای مسلمان در مقابل دهن کجیها  واکنش نشان دهند و اسرائیل را تحریم و روابط خود را با اسرائیل قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه سفر نتانیاهو لکه ننگی بر پیشانی دولت آذربایجان خواهد بود، تصریح کرد: دولت آذربایجان باید در مقابل ملتهای آزادی خواه و ملت غیور آذربایجان پاسخگو باشد و قطعا این دولت از این اقدام پشیمان خواهد شد و با تحقق این سفر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

حجت الاسلام اکرمی تأکید کرد: کشورهای مسلمان در روابط خود با جمهوری آذربایجان تجدید نظر کنند و ما از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مجلس انتظار داریم در مقابل دهن کجی این همسایه پاسخ مناسبی را داشته باشند تا شاهد چنین اقداماتی از سوی کشورهای مسلمان نباشیم.

وی با تقدیر از اجتماع اعتراضی دانشجویان، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان از رفتارهای ننگین عربستان و جمهوری آذربایجان درس عبرت بگیرند و اجازه ندهند غیرت دینی و اسلامی آنها در برابر بزرگترین دشمن مسلمانان یعنی یهود دچار خدشه شود.

امام جمعه سراب درباره پیامدهای این سفر، ابراز داشت: قطعاً انجام چنین سفری به یک کشور مسلمان در همسایگی ایران و پیوند روابط دوستانه اسرائیل و آذربایجان می تواند حساسیت های ایران در منطقه را نیز برجسته تر کند، ما از طرف مردم ولایتمدار سراب این مسافرت و این میزبانی را شدیدا محکوم می کنیم.

وی در پایان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اینکه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، گفت: دست و پا زدن اسرائیل برای جلوگیری از حکومت خود که رو به زوال است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند اسراییل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید، گواه بر این مطلب است./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات