۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۶۷۴۰۱
عضو شورای عالی دارالتقریب مصر:

شیعیان و اهل تسنن وحدت طلب به اتهامات دیگران علیه خود بی توجه باشند

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر نسبت به اتهام پراکنی نسبت به شیعیان و اهل تسنن وحدت طلب انتقاد کرد.
شیخ تاج الدین الهلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی، عضو شورای عالی دارالتقریب مصر، ظهر امروز در همایش «بشیر وحدت» که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور أهل سنت خراسان برگزار شد، گفت: هر شخصی باید دنبال حکمت اموری باشد که در اطرافش رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کوری دل از کوری چشم بدتر است، افزود: امت اسلامی در شرایط کنونی دچار چالش و سختی‌هایی شده است که هیچ قدرتی غیر از قدرت خداوند متعال نمی‌داند این مشکلات چقدر بزرگ هستند. با تمام این احوال ما شاهد نابینایی عده‌ای در جهان اسلام هستیم. این افراد شاید دچار کوری چشم نباشند اما دچار کوری دل هستند یعنی توانایی درک حقایق و اسرار جهان را ندارند.

این عالم اهل سنت به وظیفه علمای جهان اسلام در اوضاع کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: علما وظیفه دارند در میان مردم حضور یافته و بدانند که حضور در کنار مردم سبب بزرگی آنان می شود. متأسفانه برخی علما با تکفیر و رد افکار و عقاید  دیگران درصدد بزرگ کردن خود هستند.

وی افزود: در حال حاضر کسی که منادی تفکر باشد اگر شیعه باشد به ناصبیبودن و اگر سنی باشد به شیعه بودن متهم می شود. حامیان وحدت باید به این سخنان و اتهامات بی توجه باشند و تنها رضایت خداوند را در نظر داشته باشند.

شیخ هلالی تصریح کرد: در طول سال‌ها تحقیقاتم متوجه شده‌ام افرادی که شیعه را متهم می کنند از عقاید آن‌ها اطلاع صحیحی ندارند همچنین افرادی که اهل تسنن را متهم به ناصبی بودن می‌کنند شناخت صحیح و کاملی از عقاید آن‌ها ندارند.

وی تصریح کرد: ما به این دلیل به دنبال وحدت و اتحاد بین امت اسلامی هستیم که اسلام در خطر جدی قرار دارد. کشورهای اسلامی نظیر عراق و لیبی و سوریه و یمن در حال تخریب هستند. در هر دقیقه یک کودک یمنی بر اثر موشک یا گرسنگی یا بیماری از دنیا می‌رود بنابراین باید فکری اساسی در این زمینه داشته باشیم.

وی در ادامه به ذکر نکاتی در ارتباط با بهبود وضعیت کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: عالمی که  ادعای عالم بودن کند، مطمئنا جاهل است. علما که نخبگان اسلام هستند اگر با این تصور که بقیه کافر و جهنمی هستند، پیش بروند دیگر جای هیچ گفت‌وگویی باقی نگذاشته و خود این افراد مستحق آتش خواهند بود.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر در ادامه افزود: نکته دیگر این است که هر کسی افکارش گسترش پیدا کند، انکار و تکفیرش کاهش پیدا خواهد کرد که این امر سبب زوال تکفیر خواهد شد. افرادی که جاهل هستند هر نکته‌ای را که دیگران بگویند به راحتی رد و ابطال می‌کنند.

گفتنی است در این همایش استاندار خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان و همچنین آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس در جمع زیادی از علمای اهل سنت و شیعه به سخنرانی پرداختند./۸۶۲/ب202/د

ارسال نظرات