۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۷۹۴
آیت الله حیدری:

وحدت امت اسلامی سهم مهلکی برای نفوذ و اهداف شیطانی استکبار است

آیت الله حیدری گفت: صهیونیسم بین الملل و غربی ها وحدت را سهم مهلک برای نفوذ و اهداف شیطانی خود می دانند، طبیعی است که در راستای تخریب و برهم زدن وحدت تلاش کنند و به تلاش خود ادامه دهند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته وحدت، اتحاد امت اسلامی را ضروری دانست و گفت: هفته وحدت دستاورد مهم انقلاب و یکی از یادگارهای امام امت است.

وی افزود: حضرت امام این هفته را به امت اسلامی پیشنهاد کردند تا به عنوان نمادین باشد و امت اسلام حول محور رسول اکرم(ص) حرکت کنند، بحث وحدت و اعتصام به حبل الله از مسلمات قرآن است، برادری و وحدت اسلامی از آموزه های مسلم پیامبر اسلام و سیره ایشان اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امام امت با توجه به ضرورت های زمانه بر وحدت مسلمین تأکید ویژه داشتند، اظهار داشت: دشمنان اسلامی می خواهند از طریق تفرقه و اختلاف به مقاصد خود که ضربه زدن به اسلام و ذلت کشاندن امت اسلامی است برسند.

وی ادامه داد: تنها راه ممانعت و مقاومت در برابر دشمن بحث وحدت است، این که چرا وحدت به گونه مطلوب تحقق عملی نداشته است به دلیل موانعی است که وجود دارد، یک سری موانع خارج از امت اسلام است و یک سری در داخل وجود دارد.

آیت الله حیدری با بیان این که موانع خارجی توطئه های استکبار و استعمارگران است، ابراز داشت: صهیونیسم بین الملل و غربی ها وحدت را سهم مهلک برای نفوذ و اهداف شیطانی خود می دانند، طبیعی است که در راستای تخریب و برهم زدن وحدت تلاش کنند و به تلاش خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: در درون امت جهل، هوا پرستی و وابستگی به اجانب در بسیاری از حکومت ها از موانع اصلی وحدت است، تفکرات غلطی در برخی از مذاهب درون امت اسلامی همانند سلفیت و وهابیت وجود دارد که این ها ذاتا و از نظر فکری با وحدت جور در نمی آیند، این ها صرف نظر از وابستگی به دلیل جمود فکری و تعصب خشکی که دارند وحدت را قبول نمی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حرکت های تکفیری ها و کشتاری که در امت اسلامی راه انداختند بزرگ ترین مانع وحدت است، با وجود این کشتار چگونه وحدت تحقق پیدا می کند، با توجه به این موانع جدی هنوز این آرزوی دیرینه دلسوزان اگرچه گام های خوبی برداشته و بیداری اسلامی حاصل شده است اما نتیجه مطلوب به محقق نشده است.

وی اضافه کرد: در رابطه با تعریف وحدت متأسفانه برخی به خطا رفتند و تعریف درستی از آن نتواستند تصور کنند، این توهم برای برخی از شیعه و سنی وجود دارد که فکر می کنند وحدت به معنای این است که تشیع دست از شیعه گری بردارد  و سنی شود یا اهل سنت شیعه شوند و تصور می کنند که مقصود وحدت در مذهب است.

آیت الله حیدری با بیان این که وحدت مذهب شدنی نبوده و هیچ کس به دنبال چنین وحدتی نیست، گفت: مقصود از وحدت اتحاد در صف است یعنی امت اسلامی در صف و جبهه واحدی در برابر کفر جهانی قرار گیرند.

وی افزود: چنین وحدتی مورد نظر اسلام و منادیان وحدت است البته تقریب مذاهب و نزدیک کردن بینش ها به یکدیگر شدنی و بایستی است اما هیچ کس نمی گوید مذاهب دست از مذهب خود بردارند و مذهب واحدی انتخاب کنند که معقول و شدنی نیست./1323/ت302/ج

ارسال نظرات