۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۶۸۶۲۱
عالم مبارز عربستانی:

آل سعود به بن بست رسیده است

شیخ احمدالحجازی اتهام زدن عربستان به ایران برای دخالت در کشورهای منطقه را شیوه آل سعود برای جلوگیری از نفود ایران دانست و بر ضعف عربستان برای دست یابی به اهدافش تصریح کرد.
عربستان ایران پرچم عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد الحجازی در مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمرباقرالنمر که پیش از ظهر امروز در مسجد امام کاظم(ع) پردیسان برگزار شد هدف انبیای الهی را نجات بشریت دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با ستم و نجات مردم از دست ظالمان هدف تمامی انبیا بوده است.

عالم شیعه عربستانی ادامه داد: بیشترین آیات قرآن کریم نیز مربوط به مبارزه با ظلم است زیرا با وجود ظلم مردم توان ابراز علنی اعتقادات خود را نخواهند داشت؛ افراد عالم و صالح فراوانی نیز در این زمینه راه پیامبران و ائمه(ع) را ادامه دادند که برخی به موفقیت دست پیدا کردند.

وی با بیان این که مدرسه اهل بیت(ع) بر ستون مبارزه با ظلم و ستم استوار است، گفت: در صورت وجود ظلم اهل بیت(ع) نیز نمی توانند اسلام را تبلیغ کنند زیرا افراد ظالم از انتشار آن جلوگیری می کنند؛ حمل پرچم مبارزه با ظلم و ستم از امتیازات مدرسه اهل بیت(ع) است.

عالم مبارز عربستانی ادامه داد: از امیتازات امام خمینی(ره) ادامه دادن راه اهل بیت(ع) و مبارزه با ظلم است به گونه ای که در آغاز نهضت خود بیان کردند بدون مبارزه با رژیم شاهنشاهی اصلاح امکان نخواهد داشت و با وجود این هدف است که توانست انقلاب اسلامی را تشکیل دهد؛ برخی گروه های اسلامی در کشورهااسلامی بدون مبارزه با ظلم به دنبال اصلاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انتشار سخنان امام خمینی (ره) در عربستان شیعیان جان تازه ای گرفتند زیرا امام خمینی(رخ) سخنانی را که در مجلس امام حسین(ع) می شنیدند را عملی کرد؛ شیعیان عربستان از امام خمینی(ره) روحیه گرفته و از زمان آغاز انقلاب اسلامی بر علیه آل سعود شعار دادند.

احمد الحجازی مجلس امام حسین(ع) را برای شیعیان مهم دانست و افزود: مجلس امام حسین(ع) موجب شده است شیعیان اعتقادات خود را حفظ کنند؛ در زمان بیداری اسلامی شیخ نمر فرصت را مناسب دانست و بیان می کرد در صورت سکوت چنین فرصتی را از دست خواهیم داد در نتیجه برای دفاع از حقوق شیعیان فریاد زد؛ گرچه می دانست نتیجه کارش شهادت است اما برای بیداری جوانان شیعه چنین کاری را انجام داد.

وی ادامه داد: شیخ نمر دلیل تمام مشکلات مسلمانان را آل سعود می دانست؛ فشار امنیتی در عربستان به قدری فراوان است که حتی بر علیه آل سعود نمی توان پیامک داد بنابر این مردم عربستان پس از شهادت شیخ نمر توان انجام کاری را نداشتند.

عالم مبارز عربستانی با بیان این که دولت آل سعود چندین نخبه را به بهانه جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است، تصریح کرد: آل سعود انقلاب اسلامی را خطر بزرگ می داند که یکی از راههای جلوگیری آل سعود از انتشار انقلاب اسلامی اتهام زنی به ایران به دخالت در کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: آل سعود به بن بست رسیده و نتوانسته است جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد و همانند یک دیوانه عمل می کند و وضع آن به گونه ای شده است که علنا با شیعه مقابله می کند./1324/پ202/ج

 

ارسال نظرات