۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۶۸۶۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

تفرقه، توطئه دیرین دشمنان در جوامع اسلامی است

آیت الله عاملی گفت: اوج تلاش دشمنان تفرقه میان شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ مذهبی در ممالک اسلامی است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع طلاب علوم دینی و دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان بناب با اشاره به این‌که اختلاف و تفرقه در زندگی بشر نقشی مخرب دارد، اظهار داشت: اختلاف در دین از خطرناک ترین اختلافات است که از صدر اسلام تلاش دشمنان بر دامن زدن بر تفرقه میان مسلمانان بوده است.

وی با بیان این‌که اوج تلاش دشمنان تفرقه میان شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ مذهبی در ممالک اسلامی است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اختلاف افکنی به عنوان یک ابزار شوم در دست دشمنان بوده است، همچنان که شاهدیم امروز استکبار جهانی با راه‌اندازی گروهک تروریستی داعش و فرقه ضاله وهابیت برای از بین بردن اسلام وارد میدان شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که اختلاف با تقوا و علم از بین نمی رود، خاطرنشان کرد: تنها راه از بین بردن اختلافات تمسک به امامت و مرجعیت دینی است، مادامی که از ولایت و امامت دور باشیم، شیرینی وحدت را نخواهیم چشید، از این روست که دشمن به دنبال تخریب جایگاه ولایت فقیه است.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به این‌که یکی از اختلاف افکنی های دشمنان ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه است، گفت: اختلاف در مفاهیم یکی از اساسی ترین عوامل اختلاف میان حوزه و دانشگاه است، امیدواریم با همت حوزویان و دانشگاهیان این اختلاف هرچه سریع‌تر از بین برود.

آیت الله عاملی در ادامه ریشه های اختلافات در دین را جهالت و پیروی از هواهای نفسانی دانست و اظهار داشت: از بین رفتن این جهالت در گرو بصیرت است؛ مادامی که خود را مجهز به بصیرت ولایی نکنیم، نخواهیم توانست از جهالت‌هایی که ریشه در وسوسه‌های شیطانی دارد، رها شویم.

همچنین دکتر یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه در این مراسم به بیانات مقام معظم رهبری درباره وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان این‌که تمدن امروز غرب مرهون دانشمندان جامعه اسلامی بوده است، اظهار داشت: اکنون دشمنان با اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه در صدد کند کردن تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه رسالت خطیر روشنگری و تنویر افکار عمومی نسبت به حقایق روز جامعه و دین مبین اسلام را بر عهده دارند، گفت: نبود اخلاق در غرب یکی از بارزترین تفاوت های جوامع سکولاریستی و اسلامی است، ترویج اخلاق و دین‌مداری در جامعه در گرو پویایی حوزه های علمیه است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات