۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۰۸۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

معرفت افزایی و بصیرت دهی مهمترین عامل مقابله با هجمه های نرم دشمنان است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی معرفت افزایی و بصیرت دهی را مهمترین عامل مقابله با هجمه های نرم دشمنان دانست و گفت: علما و روحانیان باید وارد صحنه شوند و اینها باید فرماندهان و جلوداران و جان نثاران عرصه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان باشند.
حجت الاسلام مدبر

حجت الاسلام سیف الله مدبر، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به جریانات رسانه ای غرب در ناکارآمد نشان دادن عملکرد و توانایی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در مورد اینکه نظام سلطه از همان روزهای آغازین اسلام به دنبال این است که نظام اسلام را ناکارآمد نشان دهد، این رسم و آیین نظام سلطه است چون با نظام اسلامی در تضاد است.

وی افزود: تا زمانی که نظام اسلامی هست، نظام سلطه نمی تواند باشد، پس بود و نبود خودش را در نظر می گیرد و ساختاری را برای مبارزه با نظام اسلامی طراحی می کند.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به برنامه های دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود، گفت: یک روش دشمن گول زننده است و آن این که آشکارا بیاید بجنگد، هجوم بیاورد، شعار بدهد، داد بزند و علنا بیاید در صحنه؛ این روش گول زننده است و ما را مشغول به جریانات ظاهری می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: روش دیگر دشمن پنهانی است که این هم در طول تاریخ بوده که صد البته روش پنهانی خطرناک تر است.

وی به برنامه های پنهانی دشمن برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن می کوشد تا ضعف های افراد را به اسم نظام جا بزند و حتی با زبان خودمان یعنی همان تعمیم دادن اشکالات افراد به نظام و اینکه بگوید این نظام غلط است، در حالی که هیچ منطق بشری نیست که از استدلال جزئی به کل برسد، در منطق هم می گوییم استدلال از جزئی نمی تواند به کلی تمام نما باشد، پس ما باید مواظب باشیم که از روش های پنهانی نظام سلطه برای از هم پاشیدن نظام اسلامی غافل نشویم.

وی به روش های مقابله با هجمه های نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: برای مقابله با این روش های مرموز نظام سلطه یکی معرفت افزایی و بصیرت دهی است که مقام معظم رهبری تأکید بسیار بر روی این دارند و کلام بسیار بزرگی است و اگر بیندیشیم عمق زیادی دارد.

حجت الاسلام مدبر به وظایف رسانه ها، علما و روحانیان در این باره اشاره کرد و اظهار داشت: علما و فرهیختگانی که به روش های پنهانی نظام سلطه مسلط هستند و روش های بصیرت دهی و دانش افزایی را می دانند باید وارد صحنه شوند و اینها باید فرماندهان و جلوداران و جان نثاران این عرصه باشند./937/302/ب2

ارسال نظرات