۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۳۱۷
استاد حوزه علمیه:

ورود به فضای تربیتی بدون بسترسازی منجر به شکست می شود

حجت الاسلام آل داوود با اشاره به اینکه ورود به فضای تربیتی بدون بسترسازی شکست را در پی خواهد داشت، گفت: در امر تربیت نکته مهم این است که فرد باید اول از خود شروع کند و سپس به اهل خانه خود بپردازد‏، اشخاصی که در تاریخ ماندگار و برای والدین خود باقیات الصالحات شدند کسانی هستند که والدینشان نسبت به تربیت و لقمه حلال و واجبات دین اهمیت زیادی قائل بودند.
تربیت دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، استاد حوزه علمیه، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم شیوه های تربیت دینی را به ما می آموزد، خداوند برای فضاسازی تربیتی برای مشرکان می فرماید «اِنَما اِلهٌ واحِد وَ لَهُ ما فیِ السَّماواتِ وَالاَرض وَ لَهُ الدّین».

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: دشمن برای اشاعه فساد و گناه در جامعه بسترسازی کرده است، در مقابل فعالیتهای وسیع دشمن و مکر شیطان، ما هم باید برای زیباسازی عبادت بستر سازی کنیم و فرزندانمان را در این تلاطم های جامعه مصونیت ببخشیم، اگر بدون چارچوب و بسترسازی وارد فضای تربیتی شویم با شکست و خسارتهای سنگین مواجه می شویم.

وی افزود: شخصی به امام صادق(ع) گفت «من خانواده ای دارم که آنها را درست تربیت کردم و از من تمکین می کنند، آیا شما می پسندید که آنها را به ولایت شما دعوت کنم»، امام صادق(ع) فرمودند «بله خداوند در قرآن تکلیف کرده که اول خودتان و بعد اهل خودتان را از آتش نجات دهید».

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: در مواقعی لازم است که ما به فرزندان خود برای انجام فرایض دینی دستور دهیم تا به تعهد برسند، اگر فرزندان در انجام فرایض دینی کاهل شدند کوتاهی از والدین است، امر تربیت فرزندان به قدری مهم و مشکل است که امام سجاد(ع) از خداوند برای تربیت فرزندان خود کمک می خواستند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در امر تربیت نکته مهم این است که فرد باید اول از خود شروع کند و سپس به اهل خانه خود بپردازد، زمانی که والدین خودشان خطاکار هستند نمی توانند فرزند خود را تربیت کنند، اگر می خواهید در تاریخ ماندگار شوید به تربیت و فضاسازی تربیت اهمیت دهید.

وی در ادامه گفت: اشخاصی که در تاریخ ماندگار شدند و برای والدین خود باقیات الصالحات شدند کسانی هستند که والدینشان نسبت به تربیت و لقمه حلال و واجبات دین اهمیت زیادی قائل بودند، لقمه حلال از مهم ترین ارکان تربیتی است که اگر به آن توجه نشود تمام تلاشها برای فضاسازی تربیتی بیهوده خواهد بود. 

حجت الاسلام آل داوود تصریح کرد: امام حسین(ع) خطاب به کسانی که در کربلا در سپاه عمر سعد بودند و بارها مورد موعظه و نصیحت قرار گرفتند ولی از مسیر منحرف خود بازنگشتند فرمودند «شکمهایتان از لقمه حرام پر شده است» و این تأثیر لقمه حرام در انحراف و ضلالت انسانها را نشان می دهد./302/869/ب1

ارسال نظرات