۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۷۶۸
دادستان کل کشور در دیدار با مراجع:

با جریان انتشار فایل صوتی منتظری جدی برخورد می شود/ دشمن پایگاه برخی پروژه ها را قم قرار داده است

دادستان کل کشور هدف قرار دادن اساس نظام و امام و رهبری را از برنامه های جدی دشمن دانست و گفت: این ها پروژه ای را شروع کردند که متأسفانه پایگاه اصلی آن از قم است.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در دیدار با مراجع تقلید در قم با بیان این که دادستان از نظر جایگاه قانونی وظایف گسترده  و مهمی را عهده دار است، گفت: بخشی از این وظایف و مسؤولیت ها به مراجعات و شکایات مردم باز می گردد.

وی افزود: بخش عمده مسؤولیت دادستان با توجه به قانونی که از سال گذشته لازم الاجرا شد محدوده اختیارات و وظایف و مسؤولیت ها گسترش پیدا کرد و امروز دادستان وظایف بسیار سنگینی را عهده دار است، در زمینه صیانت حقوق عامه و پیگیری های حقوق عمومی دادستان وظیفه دارد.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که شاهد آسیب هایی هستیم که شایسته مردم و نظام اسلامی نیست، اظهار داشت: بخشی از این ها  قهری و برخی برنامه ریزی شده دشمنان است که آثار آن را در داخل شاهد هستیم.

وی ادامه داد: درخواست ما از بزرگان و مراجع عظام این است که به هر ترتیبی که مقتضی می دانند برای به حداقل رسیدن آسیب ها کمک کنند، یکی از آسیب های جدی که در سراسر کشور شاهد هستیم بحث اعتیاد و مواد مخدر است.

دادستان کل کشور با بیان این که در 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته کشفیات ما در استان قم افزایش پیدا کرده است، ابراز داشت: این نشان می دهد که با وجود همه مبارزه هایی که توسط دستگاه های انتظامی، قضایی و امنیتی می شود فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: عده ای در مجلس  و خارج از آن به دنبال این هستند که مجازات اعدام را در جرائم مواد مخدر بردارند، البته نتیجه کارشناسی ما نشان می دهد که قانون مبارزه با مواد مخدر باید اصلاح شود و مواردی از اعدام هایی که در قانون فعلی است ممکن است اصلاح شود اما این که به صورت کلی مجازات اعدام را آن را برای چنین مفسده بزرگی برداریم یکی از آسیب های جدی است.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: باید از نظر فرهنگی و مبارزه با قاچاقچیان برنامه ریزی شود، این پدیده بسیار پیچیده ای است که ریشه در خارج از کشور ومنافع زیادی برای آن ها دارد که به زودی دست بردار نیستند.

وی اضافه کرد: مسأله دیگر تهاجم فرهنگی است که متأسفانه شاهد آن به ویژه در عرصه فضای مجازی هستیم، فضای مجازی امروز به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان شده است، دولت هم به لحاظ مسؤولیت ها و وظایفی که دارد باید اقدام جدی در برخورد با برخی مسائل داشته باشد اما اهتمام لازم متأسفانه وجود ندارد، البته قدم هایی هم برداشته شده است.

دادستان کل کشور با بیان این که رهبر معظم انقلاب فوق العاده روی مسأله فضای مجازی حساس هستند و تأکید زیادی دارند اما به دلایل گوناگون اهتمام وجود ندارد، گفت: انتظار این است که مراجع و بزرگان حوزه به عنوان یک مطالبه عمومی از دولت بخواهند که فضای مجازی را سامان دهند.

وی افزود: ما امروز فضای مجازی را نمی توانیم ببندیم، شبکه ملی باید به وجود بیاید و باید سرمایه گذاری شود اقدامات لازم انجام شود اما متاسفانه این کار صور نمی گیرد یا به کندی انجام می شود، آسیب های جدی امروز شاهد هستیم و یکی از آسیب های  بر اساس مطالعات میدانی افزایش طلاق است؛ یکی از علل طلاق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است؛ ما پرونده هایی داریم که اگر مطرح کنیم در عامه مردم واقعا وحشتناک است که چه آسیبی جدی به کیان خانواده ها وارد می شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که مسأله دیگر هدف قرار دادن اعتقادات مردم است، گفت: متأسفانه ما در حوزه علمیه قم موارد این چنینی و در سایر بلاد و شهرها هم داریم، همه کارها با برخورد قضایی اصلاح نمی شود البته ما در دستگاه قضایی کوتاه نمی آییم اما باید کارهای زیربنایی شود.

وی افزود: در حوزه علمیه قم و در دادگاه ویژه و همچنین شهرهای دیگر پرونده هایی داریم که دشمن روی این مسأله سرمایه گذاری می کند، نکته دیگر مسأله هدف قرار دادن اساس نظام و امام و رهبری است؛ این ها پروژه ای را شروع کردند که متأسفانه پایگاه اصلی آن از قم است.

دادستان کل کشور با بیان این که داستان انتشار فایل صوتی آقای منتظری در شبکه های خارجی دستاویزی برای دشمن شد، اظهار داشت: مصاحبه هایی که این آقایان در قم نشستند و با شبکه های دشمن انجام می دهند، پسر ایشان با شبکه صدای آمریکا و با دیگر شبکه ها مصاحبه کرده است و دقیقا شخصیت امام و اصل نظام را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه مجری یک فرد بهایی است و این آقا با مجری بهایی صحبت کرده و از آن تقدیر و تشکر می کند که زمینه را برای حرف زدن فراهم کرده است، البته دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد و در حال بررسی و برخورد است اما بخش برخورد قضایی آخرین مرحله است و باید حمایت از مراجع و بزرگان داشته باشیم که سکان دار  حوزه علمیه قم هستند.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که در آینده با این جریان برخورد جدی خواهیم کرد، ابراز داشت: زمینه و بستر باید در حوزه فراهم شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات