۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۴۷۰۰
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی خبر داد؛

بهره مندی از موقوفات خیرین در امر مدرسه سازی

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به بودجه اندک اداره کل نوسازی، تجهیز و مرمت مدارس استان، در برخی پروژه ها خیرین مشارکت 100 درصدی داشته اند، گفت: در برخی پروژه های دیگر هم امسال 8 واحد به صورت مشارکتی و 50 درصد هزینه را خیرین پرداخت کرده اند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، علیرضا کاظمی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست سالیانه شوراهای آموزش و پرورش به مناسبت سالگرد شوراهای آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی که شامگاه چهارشنبه 29 دی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نامگذاری یک هفته و تعیین روز شمار نشان از اهمیت و جایگاه متعالی این قانون مترقی و اثربخش در حوزه آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش دراقتدار علمی یک جامعه نقشی بی بدیل دارد، اظهار کرد: با توجه به گستردگی این دستگاه، مأموریت های متعددی در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای آن تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درادامه گفت: برنامه ریزی برای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش از محل اعتبارات دولتی و غیردولتی و پیشنهاد منابع جدید از جمله رویکردهای پیش روی شوراهای آموزش و پرورش است.

وی درادامه با اشاره به قوانین مصوب برای شوراهای آموزش و پرورش، اظهارکرد: متأسفانه تا به امروز از این ظرفیت های قانونی استفاده نشده است و حتی به سمت استفاده از آن نیز نرفته ایم.

کاظمی با بیان اینکه نقطه پر رنگ فعالیت های این شوراها بیشتر در حوزه اجرایی بوده است، تصریح کرد: در شوراهای آموزش و پرورش کمتر به برنامه ریزی و قانونگذاری و مشارکت های واقعی دستگاه ها توجه شده است.

وی با بیان اینکه بهتر است طرح مجدد تعیین شرح وظایف شوراهای آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در واقع بزرگترین تهدید، فرمایشی شدن آن و انحراف از مسیر واقعی یعنی فراموش کردن برخی وظایف آن است.

کاظمی در ادامه به بیان راهکارها برای رونق گرفتن فعالیت این شوراها پرداخت و گفت: تمرکز زدایی در حوزه بودجه ریزی و ساماندهی منابع طبیعی برای تحقق مدرسه محوری می تواند به عنوان راهکاری جدی مورد توجه قرار بگیرد.

رفعتی، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی در ادامه این نشست، گفت:  تفاهم نامه هایی که از ابتدای سال 95 بین خیرین و اداره کل نوسازی، تجهیز و مرمت مدارس استان منعقد شده است برای ساخت 388 کلاس درس و 19 واحد نمازخانه در مدارس استان بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بودجه اندک اداره کل نوسازی، تجهیز و مرمت مدارس استان، در برخی پروژه ها خیرین مشارکت 100 درصدی داشته اند، تصریح کرد: در برخی پروژه ها دیگر هم امسال 8 واحد به صورت مشارکتی و 50 درصد هزینه را خیرین پرداخت کرده اند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی بر بهره مندی از موقوفات خیرین در امر مدرسه سازی تأکید کرد./934/201/ب2

ارسال نظرات