۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۴۲۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

وقف با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که احیای حقیقی موقوفات، کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می کند، گفت: وقف با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است؛ بایستی تمام شئون جامعه در راستای تحقق این توصیه استراتژیک قرار گیرد.

وی با بیان این‌که وقف یه عنوان یکی از سنت‌های اصیل و دیرین اسلامی نقش بسیار مهمی در تحقق برنامه‌های درازمدت اقتصادی نظام دارد، خاطرنشان کرد: وقف با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد، به عبارت دیگر احیای حقیقی موقوفات کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می کند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که اقتصاد تک‌محصولی و وابسته به نفت کشور یکی از معضلات نظام بوده است، گفت: اگر بتوانیم موقوفات را به معنای واقعی کلمه احیا کنیم و منابع درآمدی آن در اقتصاد و مشکلات اجتماعی تزریق شود؛ بسیاری از معضلات کنونی را شاهد نخواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نیازمند اصلاح نگرش مردم و مسؤولان نسبت به فرهنگ وقف هستیم، گفت: وقف در فرهنگ  اسلامی و دینی از اهمیت و ارزش  والایی برخوردار است و در احادیث به عنوان صدقه جاریه یاد شده است،  پیامبر اکرم(ص) یکی از موارد باقیات الصالحات را وقف اعلام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که خیرات حاصل از وقف پس از مرگ واقف نیز شامل حال او می شود، خاطرنشان کرد: سایر روش‌های صدقات و خیرات، با اینکه در جای خود از ارزش معنوی برخوردارند؛ اما گذرا و فانی بوده و تا وقتی که شخص زنده است، تداوم دارد.

حجت الاسلام مصائبی افزود: اگر همین صدقه رنگ وقف بگیرد، تا زمین پابرجاست، هم واقف و هم مردم از ثمرات و برکات مادی و معنوی یک موقوفه بهره می‎‏برند و تا زمانی که کسی از ثمرات و عواید موقوفات آن‎‏ها استفاده می‏‎کند، علاوه بر دعای خیر مردم، پاداش صدقه جاریه برای واقف منظور می‎شود، هرچند در قید حیات نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیگر برکات فرهنگی و تبلیغی وقف در جامعه اسلامی، افزود: وقف، زمينه‎‏ساز تحقق اهداف دين و مقاصد شريعت است، اگر دين را برنامه‎‏ای برای ارتقای ابعاد انسانی آدمی و تأسيس جامعه‌‎‏ای مطلوب بدانيم، وقف، پاره‎‏ای مهم از آن برنامه برای نيل به اهداف است./935/302/ب2

ارسال نظرات