۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۶۵۱۷
عبودتیان:

حقایق انقلاب توسط هیأت های مذهبی تبیین شود

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا گفت: حقایق انقلاب اسلامی باید توسط هیأت ها تبیین شود چرا که نسل جوان نسبت به این حقایق آگاهی ندارد و ظرفیت عظیم هیأت ها می تواند این مشکل را حل کند.
سید احمد عبودتیان قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد عبودتیان در دومین روز از هفتمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور، با اشاره به ضرورت تبیین حقایق انقلاب در هیأت های مذهبی، تصریح کرد: هیأت های مذهبی باید تبیین گر حقایق و دستاوردهای انقلاب باشند چرا که این ظرفیت عظیم و مردمی می تواند در جریان سازی فکری و فرهنگی نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با پایان دادن به رژیم ستم‌شاهی، توانست اسلام ناب را در جامعه اجرا کند و یکی از وظایف هیأت های مذهبی این است که به جنایات و ظلم های رژیم ستم‌شاهی پرداخته و نسل جدید را با اتفاقات آن دوران آشنا سازند.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا تأکید کرد: متأسفانه اوضاع به گونه ای شده است که حتی برخی از افراد پیشکسوت نیز نسبت به بعضی حقایق دوران ستم‌شاهی، احساس تعجب می کنند و این نشان دهنده این است که ما نتوانسته ایم در بیان حقایق آن دوران و هم چنین دوران انقلاب، موفق عمل کنیم.

عبودتیان با مهم دانستن مخاطب شناسی در بحث فرهنگ سازی در هیأت های مذهبی، اذعان کرد: مخاطب شناسی یکی از اولویت های مورد نیاز هیأت های مذهبی است چرا که انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی، نیازمند شناخت دقیق مخاطبان مورد نظر است.

وی افزود: موضوع اخلاق و توجه به آن در هیأت های مذهبی، یکی از مسائلی است که بارها مورد تأکید رهبری قرار گرفته است که ضرورت پرداختن به آن بیش از پیش احساس می شود تا به این طریق بتوان اخلاق را در جامعه ترویج و نهادینه کرد.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا ابراز کرد: یکی دیگر از ضرورت های فعالیتی در هیأت های مذهبی، گره خوردن فعالیت های فرهنگی با فعالیت های اجتماعی است و این بستر باید به طور گسترده در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اهمیت کارکرد هیأت های مذهبی در فضای فرهنگی انقلاب، تأکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی به ویژه هیأت های مذهبی باید در خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی بمانند، چرا که کارکرد آن ها در رفع مشکلات، بسیار مهم و اثرگذار بوده و این در حالی است که اجرایی کردن یک حرکت کشوری از طریق روش های دیگر، توفیق چندانی در پی نداشته است.

عبودتیان در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی به عملکرد هیأت‌های مذهبی اشراف دارند اما با وجود عملکرد قرارگاهی، هنوز نتوانسته ایم به جایگاهی برسیم که یک حرکت جدی فرهنگی را در سطح کشور عملیاتی کنیم، اما تحقق این موضوع باید به صورت ویژه دنبال شود./872/پ202/ج

ارسال نظرات