۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۷۶۵۵۵
آیت الله علم الهدی:

شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو، نماد تربیت نسل انقلابی بود/ عاقبت اردوکشی برای جریان لاییک، شکست و ذلت خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که بروز یافتن مصادیقی از روحیه ایثارطلبی ملت انقلابی ایران، مانند آن چه در حادثه پلاسکو رخ داد، هشداری جدی برای استکبار جهانی به شمار می رود، گفت: فرهنگ ایثار در کانون زندگی این ملت، آن هم در نسل های دوم و سوم انقلاب این گونه نهادینه شده است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به حادثه غمبار ریزش ساختمان پلاسکو تهران که به شهادت تعدادی از آتش نشانان و شهروندان منجر شد، گفت: داغ جانگداز عزیزان ایثارگری که نمایش عرصه خدمت را در یک تابلوی شفاف به رخ دنیا کشیدند، نشان داد که پرورش یافتگان جامعه انقلابی ما چه انسان هایی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی هایی که 5 ماه گذشته داشتند، فرمودند «فدا کردنِ جان به زبان آسان است و انسان می‌گوید که ما جان مان را می‌دهیم؛ اما آن‌ وقتی که در مقام عمل با مرگ مواجه می‌شود، جور دیگری است؛ خیلی سخت است.» این ایثارگری عزیزان ما در حادثه ساختمان پلاسکو، معنای فرمایش رهبر انقلاب را در عرصه عمل نشان داد.

لزوم توجه به ابعاد فرهنگی مجاهدت آتش نشانان در حادثه پلاسکو

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: آن چه در این قضیه مهم است، فقط سوختن عزیزان مان در راستای انجام وظیفه نیست؛  چرا که هر انسانی شغلی دارد و گاهی در مسیر آن شغل با خطر مواجه می شود. آن چه مهم است، نقاط برجسته ای است که تفسیر ایثار انقلابی را در این قضیه نشان داد. برای نمونه جوانی که برای امتحان از وظیفه اش مرخص شده بود ولی وقتی این حادثه رخ داد، در حالی که در مرخصی قرار داشت، در صحنه حاضر شد و تا مرز سوخته شدن و جان دادن پیش رفت. ببینید فرهنگ ایثار انقلابی چه کسانی را تربیت کرده است.

وی با بیان این که بروز یافتن چنین مصادیقی از روحیه ایثار طلبی ملت انقلابی ایران، هشداری جدی برای استکبار جهانی به شمار می رود، گفت: فرهنگ ایثار در کانون زندگی این ملت، آن هم در نسل های دوم و سوم انقلاب این گونه نهادینه شده است.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: وقتی دنیا، دنیای پشت پا زننده به فضایل انسانی شد، این واقعیت ها را نمی بیند و نمی تواند درک کند که در نتیجه فرهنگ دینی ما امروز چه انسان هایی بار آمده اند. آیا با این مردم می توان مبارزه کرد؟ از همین روست که الآن آمریکا 28 سال است مثل سگ در اطراف ما پارس می کند و جزأت نزدیک شدن به ما را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به تشییع نمادین شهدای ساختمان پلاسکو در مشهد اشاره و اظهار کرد: من به این ذوق رسا و ادبیات لطیف شما خراسانی های ادب دوست و ادب شناس تبریک عرض می کنم که روز گذشته در جریان تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، تشییع نمادین پیکر ایثارگران آتش نشانی نیز انجام شد. این مسائل نشان می دهد که ایثارگران حادثه پلاسکو نمادی از ایثارگران کربلای 4 بودند.

واکنش به شیطنت رسانه ای برای ایجاد اختلاف بین مسؤولان کشور

وی با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها در فضای مجازی برای سیاه نمایی و ایجاد اختلاف بین مسؤولان در جریان حادثه پلاسکو، به جوانان توصیه کرد: به‌ جای این‌که بعضی سیاه نمایی‌ های مزورانه عوامل شیطان بزرگ را در فضای مجازی ملاحظه کنید که فقط تلخی‌ ها و سیاه نمایی ‌های این حادثه را نمایش می ‌دهند، بیایید و این نمونه های روشن، شفاف، شیرین و افتخارآفرین را در حادثه ساختمان پلاسکو ببینید.

آیت الله علم الهدی در توصیف فتنه گری های دشمنان نسبت به این حادثه، تصریح کرد: این جریان ها هر تلخی‌ را بزرگ می‌کنند، سیاه نمایی می‌کنند و در صدد این هستند که مسؤولین را به جان هم بیندازند. فقط دنبال این هستند که گناه و تقصیر چه کسی بوده و با این عمل یک فضای تاریک سیاسی از کنار این حادثه تلخ به وجود بیاورند که تلخی این حادثه را به ‌صورت زهر غیر قابل درمانی در کام ملت ما بریزند.

قدرت اصلی نظام اسلامی از حمایت مردم گرفته شده است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که قدرت نظام اسلامی فقط در مانور نظامی و تجهیزات دفاعی خلاصه نشده و مهم ترین قدرت آن، حمایت مردم است، به آغاز ایام الله دهه فجر در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: «مسائل رخ داده در جریان ورود امام راحل به کشور»، «سر و رمزهای موجود در انقلاب» و «مردمی که 37 سال در این انقلاب رشد یافته اند»، سه ضلع مثلثی هستند که در پاسخ به شبهات احتمالی نسل جوان نسبت به اصل انقلاب مفید است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین نخستین ضلع مثلث مذکور، خاطرنشان کرد: آن روزها همه دنیا در مقام براندازی امام(ره) برآمده بودند و تمام قدرت های طاغوتی می خواستند کاری کنند که امام(ره) وارد کشور نشود.

در اساس و مبنای انقلاب جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست

وی به ذکر خاطره ای در این مورد پرداخت و گفت: مرحوم شهید مطهری نقل می کردند که با امام(ره) تماس گرفته و گفته بودند «در جلسه شورای انقلاب همه موافقت کردند که شما از آمدن به ایران منصرف شوید چرا که آن ها مصمم هستند هواپیمای شما را منهدم کنند و در این صورت از انقلاب چیزی باقی نمی ماند» امام به ایشان فرموده بودند «من به وجود مقدس امام زمان(عج) متوسل شدم و تصمیم را گرفته ام و روز یکشنبه به ایران می آیم».

آیت الله علم الهدی در تبیین پیام این مسائل، اظهار کرد: این که مشیت این انقلاب با سر انگشت توانمند امام زمان(عج) تنظیم می شود، یک واقعیت است، آن وقت شما نسبت به اصل این انقلاب شک می کنید و ژست آکادمیک می گیرید و اسم خودتان را «صاحب نظر» و «روشنفکر» می گذارید؟ در اساس و مبنای انقلاب جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست.

دستاورد حقیقی انقلاب اسلامی، احیای اسلام بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دستاورد حقیقی انقلاب اسلامی، ساخت جاده و آسفالت و آب رسانی و برق رسانی نیست؛ بلکه احیای اسلام است، اظهار کرد: دستاورد انقلاب اسلامی این است که اسلامِ زندانی شده در کنج مساجد و حسینیه ها را بیرون کشید، آن را به تمام معادلات بین المللی حاکم کرد و سفره استکبار را برچید.

وی افزود: ضلع سوم این مثلث، مردمی هستند که در ظل فرهنگی این انقلاب بار آمده اند. مردم و مسؤولان ما باید به این تجربه دقت کنند که هرگاه رضایت خدا با اراده مردم تطبیق کرد، خدا به مردم کمک می کند. برادران و عزیزان، شمایی که در عرصه مسؤولیت و مدیریت در این نظام کار می‌کنید، سعی کنید برنامه‌، طرح و اراده‌تان با رضای خدا تطبیق کند.

عاقبت اردوکشی برای جریان لاییک، شکست و ذلت خواهد بود

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مسؤولان سعی کنید اراده تان با رضای خدا تطبیق کند و برای جلب دل جریان لاییک با خدا نجنگید. فکر توسعه جریان مغضوب خدا در این مملکت نیفتید و دنبال اردوکشی سیاسی از جریان لاییک و ولنگار نیفتید، چرا که مسلما شکست خواهید خورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر انسانی بخواهد در این نظام و انقلاب به دنبال اردوکشی سیاسی جریان لاییک بیفتد، قبل از عذاب آخرت، به ذلت دنیوی گرفتار خواهد آمد.

اسم آمریکا و وجود اسراییل در 25 سال آینده از منطقه پاک خواهد شد

امام جمعه مشهد مقدس در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی به زبان عربی، ضمن خوشامدگویی به زائران عرب زبان امام هشتم(ع)، با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیروزی های جریان مقاومت در سوریه و عراق را در تداوم همان شکست استکبار قلمداد کرد و گفت: باقی ماندن بشار اسد نتیجه مقاومت برابر دشمنان خدا و دشمنان مؤمنین است؛ چرا که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «من کان لله، کان الله له».

آیت الله علم الهدی در ادامه خطبه عربی خود افزود: باید در مسیر تاریخی این جریانات به طور جدی تأمل کرد و نشانه های سقوط غرب در منطقه را دید. رهبر انقلاب اسلامی سال گذشته از نابودی رژیم صهیونیستی طی 25 سال آینده سخن گفتند و ان شاءالله در این مدت اسم آمریکا و وجود اسراییل از منطقه پاک خواهد شد./820/201/ب2

ارسال نظرات