۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۶۶۰۹
عالم اهل تسنن لبنان:

ساکتان در قبال جنایت های تروریستی نیز جزئی از تروریسم هستند

رییس اتحادیه علمای مقاومت، سکوت کنندگان در قبال جنایت های تروریستی را جزئی از تروریسم توصیف کرد.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه صیدای لبنان که در مسجد قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه جهانیان موفق به تشخیص مرض بزرگ موسوم به تروریسم نشده اند، گفت: ما به روشنی می بینیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حاکمان دولت های دارای ثروت بزرگ نفت به حمایت از تروریسم می پردازند اما نمی توانیم این مساله را تفسیر کنیم که چگونه ممکن است یک جوان به سوی مرگ گام برمی دارد و در حالی که مردم بی گناه را به قتل می رساند، اعتقاد به بهشتی شدن دارد.

وی افزود: چگونه می شود این جوان را قانع کرد که با ارتکاب چنین جنایت شنیعی به بهشت می رود؟ همانگونه که متوجه نمی شویم چطور ممکن است با چنین جنایت هایی مدعی برپایی دولت به  اصطلاح اسلامی شد و افکار به اصطلاح اسلامی خود را با کشتار مردم گسترش داد.

این عالم اهل تسنن لبنانی تأکید کرد که این حل این معضل به راحتی امکان پذیر نیست اما اعتراف به وجود چنین معضلی، مقدمه حل آن به شمار می آید.

شیخ ماهر حمود با اشاره به بازداشت عامل انتحاری در منطقه الحمراء بیروت پیش از انجام عملیات تروریستی، اظهار داشت که محکومیت شدیدی از سوی گروه های مختلف در قبال این جنایت و جنایت های مشابه در اماکن مختلف شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: رسانه ها باید به شکل گسترده ای به این جنایت می پرداختند و باید نشست ها و همایش های مختلفی در محکومیت این اقدامات که به نام اسلام صورت می گیرد، برگزار می شد. کسانی که خواستار تخفیف حکم اعدام تروریست ها هستند و حتی پا را فراتر نهاده و عفو عمومی را مطالبه می کنند در قبال این جنایت کاملا سکوت کرده اند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: بیماری تروریسم تنها به تروریست ها و حامیان آن محدود نمی شود بلکه مسلمانانی که د رقبال این جنایت ها سکوت کرده اند نیز جزئی از تروریسم به شمار آمده و در اهداف سیاسی تروریست ها شریک هستند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات