۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۶۴۵
آیت الله مظاهری تشریح کرد؛

دشمن با جنگ نرم به دنبال از بین بردن امنیت سیاسی ما است/ مصادیق «مفسد فی‌الارض» در قرآن

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از راه های از بین بردن امنیت سیاسی کشور، جنگ نرمی است که در حال حاضر از سوی دشمن برنامه ریزی و به صورت دقیق در حال اجرا است.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: امنیت کشور نتیجه عنایات ویژه امام عصر(عج) است.

وی در ادامه تفسیر آیه بیست و هفتم سوره بقره که می فرماید «الَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ  بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَیَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَیُفْسِدُونَ فِی الأرْضِ أُولَئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ» افزود: آیه بیست و هقتم سوره بقره ویژگیهای انسان فاسق را از جهت مصداق می نمایاند و می فرماید، اگر در عهد با خداوند نمانید و با یکدیگر برادر و همسو نباشید یا صله رحم را ترک کنید، جزء فاسقان خواهید بود.

حضرت آیت الله مظاهری در تفسیر این بخش از آیه بیست و هفتم که می فرماید «وَیُفْسِدُونَ فِی الأرْضِ»، اظهار کرد: مفسد فی الارض سه مصداق دارد که نخستین مصداقش کسانی هستند که در میان مسلمانان نا امنی ایجاد می کنند و نمونه بارز چنین افرادی، داعش، وهابیها، صهیونیست و استکبار جهانی هستند که دائماً با طرح ریزیهای محتلف قصد دارند، جوامع اسلامی را نا امن کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: خدا را شاکریم که به سبب وجود دست عنایت امام عصر(عج) بر سر این نظام مقدس، با وجود همه دشمنیهای دشمنان، امنیت بسیار بالایی در کشور عزیزمان برقرار است.

وی مصداق دوم مفسد فی الارض را این گونه معرفی کرد: کسانی که به واسطه شایعه پراکنیها و بدگویی گویی کردن پشت سر افراد مختلف قصد دارند اتحاد مردم در جامعه اسلامی را به هم بریزند، مفسد فی الارض هستند، این اغتشاشها و فتنه گریها اتحاد روحی مردم را به هم می ریزد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه در کشور ایران از لحاظ سیاسی نیز اتحاد خوبی وجود دارد، اذعان کرد: کشور عزیزمان ایران امنیت سیاسی خوبی دارد و به همین سبب امثال داعش با سیاستهای کذایی خود با پشتوانه آمریکا قصد دارند با تهدیدهای سخت و نظامی امنیت سیاسی کشور را از بین ببرند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از راه های از بین بردن امنیت سیاسی کشور، جنگ نرمی است که در حال حاضر از سوی دشمن برنامه ریزی و به صورت دقیق در حال اجرا است.

استاد اخلاق حوزه علمیه به سومین مصداق مفسدان فی الارض اشاره کرد و افزود: کسانی که با سخن چینی و غیبت کردن از دیگران، آبروی یک فرد دیگر را می ریزند، از مصادیق مفسدان فی الارض هستند، چنین اشخاصی در جامعه متدیانان نیز حضور بالایی دارند.

وی در تشریح گناه غیبت، بزرگی گناه زنا را توضیح داد و اظهار کرد: گناهی مثل گناه زنا که اگر کسی بدون توبه کردن از آن از دنیا برود در بزرخ به گونه ای حاضر می شود که عورتینش بسیار بد و متعفن است، از گناه غیبت پائینتر است.

حضرت آیت الله مظاهری به وضعیت بد ارتباطی برخی از مادرشوهرها و عروسها اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از مادر شوهرها در غیاب عروسشان آنچنان از او بدگویی می کنند که گویی در حال مبارزه با دشمنشان هستند، از آنطرف برخی عروسها نسبت به مادرشوهرشان این چنین هستند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در بیشتر سایتهای خبری بسیاری از صحبتها در حدّ شایعه است، افراد در مراودات خبری خود خبرهایی به یکدیگر می دهند که هیچ پشتوانه حقیقی ندارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به توصیه پیامبر(ص) به شخصی که از ایشان خواسته بود تا توصیه ای بشنود، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) بعد از سه بار عهد گرفتن از فردی که برای در امان ماندن از عذاب آخرت از ایشان توصیه ای درخواست کرده بود، فرمودند از زبانت محافظت کن.

وی در پایان گفت: اگر زبان ما تابع عقل و دین باشد بهشتی می شویم و اگر زبانمان از شیطان و هوای نفسمان تبعیت کند، جهنمی خواهیم شد./201/867/ب1

ارسال نظرات