۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۹۱۱

همایش ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن در تبریز برگزار شد

همایش علمی- تخصصی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن در استان آذربایجان شرقی و نقش سپاه عاشورا در مقابله با آن در تبریز برگزار شد.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، توکل فرهادی، معاون فرهنگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در همایش علمی تخصصی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن در استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تاکنون در کنار تهدیدات سخت و نیمه‌سخت با تهدیدهای نرم هم رو به‌ رو بوده است.

وی با بیان این‌که نفوذ نرم به چند طریق مجازی، رسانه‌ای و فکری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی و اجتماعی از راه‌های مختلف صورت می گیرد که برای رسیدگی به ابعاد مختلف آن مأموریتی به سپاه محول شده است؛ هم اکنون قرارگاهی در زمینه مقابله با نفوذ در سپاه عاشورا راه‌اندازی شده که برنامه‌های علمی و عملی اجرایی می کند.

فرهادی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، تصریح کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری که با طرح «چراغ کبیر» چراغ راهی برای مقابله با نفوذ نرم نشان داده‌اند؛ ما نیز در این راستا به فعالیت گسترده پرداخته‌ایم که البته نقش آذربایجان با ۲۹ بهمن و سایر اقدامات در طول تاریخ مبرهن است.

معاون فرهنگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که سپاه عاشورا با اجرای دقیق طرح چراغ کبیر به دنبال حرکت در راستای مطالبات رهبری است، گفت: هدف رهبری آگاهی‌بخشی بود و ایشان با ارایه این طرح ما را واداشتند تا جلساتی در زمینه نفوذ برگزار کرده و در نهایت این همایش با اعلام فراخوان مقالات به صورت ملی برگزار می شود.

همچنین محرم غفاری، دبیر همایش نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن با بیان این‌که ۷۰ مقاله فاخر به دبیرخانه همایش رسیده که در کتاب مربوطه چاپ شده است، اظهار داشت: نخستین همایش سپاه عاشورا سال گذشته با عنوان سپاه عاشورا و نقش آن در مقابله با نفوذ برگزار شد، که این همایش دومین گام در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان بوده است.

وی با بیان این‌که هدف اصلی این همایش علمی تخصصی؛ شناخت و بررسی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن در استان و نقش سپاه عاشورا در مقابله با آن بوده است، افزود: مرحله کاربردی کردن را داریم تا در بدنه سپاه اجرایی کنیم، استان ما با داشتن دانشگاه‌های مطرح و اساتید برجسته می‌تواند در مقابله با جنگ نرم درهای نفوذ را روی دشمن ببندد.

غفاری ادامه داد: این دومین همایش علمی و ابعاد پیامدهای فرهنگی و سیاسی در آذربایجان‌شرقی است که با حضور پژوهشگران و اندیشه‌ورزان پاسدار و اساتید بسیجی برگزار می شود و انتظار داریم خروجی این همایش به صورت کاربردی در رده‌های مختلف سپاه و بسیج اجرایی و عملیاتی شود./935/202/ب2

ارسال نظرات