۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۳۶۷
شهردار قم خبر داد؛

بهره‌برداري از ۱۰۰ پروژه شهرداري همزمان با دهه فجر ۹۵

شهردار قم از بهره‌برداري از ۱۰۰پروژه شهري همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد و ارزش ريالي اين پروژه‌ها را بيش از هزار ميليارد ريال برشمرد.
سقاییان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم، مرتضی سقاييان‌نژاد با اشاره به پروژه‌هاي آماده بهره‌برداري شهرداري قم در دهه فجر، خاطرنشان كرد: در اين ايام ۱۰۰ پروژه شهري به بهره‌برداري مي‌رسد.

شهردار قم ارزش ريالي اين پروژه‌ها را بيش از هزار ميليارد ريال برشمرد و ادامه داد: اين پروژه‌ها در زمينه‌هاي مختلف عمراني، خدماتي و ترافيكي به بهره‌برداري مي‌رسد.

سقاييان‌نژاد با اشاره به مهم‌ترين پروژه‌هاي قابل بهره‌برداري در دهه فجر از پروژه بلوار آيت الله بروجردي به عنوان يكي از اين پروژه‌ها ياد كرد و ادامه داد: فاز نخست اين پروژه شامل تكميل و بهره‌برداري از قطعه هزار و ۳۵۰ متري پيشرفت ۹۰ درصدي داشته است و فاز دوم آن به طول ۲هزار و ۲۰۰ متر ۶۰ درصد پيشرفت داشته است.

وي ادامه داد: در فاز سوم اين پروژه كه به طول ۶ كيلومتر اجرا خواهد شد يك ميليون و ۶۰۰ هزار مترمكعب خاك‌برداري انجام شده و حدود ۷۰۰ مترمكعب مترمكعب خاكريزي شده است.

شهردار قم در مورد بهره‌برداري از پروژه تقاطع مقداد اظهار كرد: در اين پروژه كه مربوط به كمربندي امام علي(ع) است، رمپ و لوپ‌هاي اتوبان كاشان احداث شده و رمپ و لوپ‌هاي به سمت بلوار عمار ياسر نيز به زودي احداث خواهند شد.

سقاييان‌نژاد از خريد تجهيزات، خودروهاي اطفا حريق و افتتاح چهار ايستگاه جديد سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني به عنوان برخي ديگر از پروژه‌هاي بهره‌برداري شده شهرداري قم ياد كرد و گفت: اعتبار هزينه شده در اين پروژه‌ها ۱۳۵ ميليارد ريال بوده است.

وي ادامه داد: در دهه فجر همچنين شاهد بهره‌برداري از مجموعه پروژه‌‌هاي توسعه فضاي سبز، احداث گلخانه مركزي، ايمن‌سازي بوستانهاي شهري و خطوط شبكه آبياري ۲۴۹ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال هستيم.

شهردار قم خاطرنشان كرد: در دهه فجر پروژه‌هاي متعدد ديگري در مناطق مختلف شهري قم به بهره‌برداري خواهد رسيد./872/د102/ی

ارسال نظرات