۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۹۲۶
استاد حوزه علمیه:

مردم بصیر پشتوانه حکومت در مقابله با جریان نفاق است

استاد حوزه علمیه گفت: زمانی که مردم نسبت به نفاق بصیرت داشته و پشتوانه حکومت باشند در آن صورت می‌تواند با جریان نفاق مقابله کند.
کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کرمی، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پس از رحلت نبی اکرم(ص) عوامل بسیاری در غصب خلافت دخالت داشتند.

وی افزود: وجود مبارک حضرت زهرا(س) در ملاقات زنان مهاجر و انصار می‌فرماید شما به جاهلیت خود بازگشته‌اید؛ این درحالی است که مردم همچنان اعمال عبادی خود را به جای می‌آوردند.

حجت الاسلام کرمی درباره فرق جامعه اسلامی و طاغوتی، بیان داشت: اگر کسی جامعه طاغوت را بشناسد راحت‌تر می‌تواند نسبت به جامعه اسلامی شناخت پیدا کند و در مسیر صحیح گام بردارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ اسلام به دو بخش قبل و بعد از فتح مکه تقسیم میشود، گفت: قبل از فتح مکه اختصاص به دوران مبارزه و دوران استقرار دولت اسلامی مربوط به بعد از فتح مکه می‌شود.

وی در تبیین اینکه جریان برانداز همیشه خود را به مرکز قدرت نزدیک می‌کند تا وجهه خود را مثبت معرفی نشان دهد، تصریح کرد: افراد بسیاری همراه امام راحل در کوران انقلاب و دوران پر التهاب و چالش برانگیز در کنار ایشان حضور داشتند اما با فقدان معنویت تنها به دنبال کسب قدرت بودند.

حجت الاسلام کرمی، نیت ملکوتی را مهمترین شاخص در انقلابی‌گری دانست و اظهار داشت: اگر قوت گرفتن حزب و یا غلبه کردن جناحی بر اساس تخاصم ظاهری باشد هر دوی آنها رهروی راه جهنم هستند و فرقی نمی‌کند فرد ریش داشته باشد یا نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در سلوک سیاسی و امور اجتماعی باید کسب رضای الهی حفظ شود، اگر جامعه اسلامی توسط جریان نفاق دچار شکاف شود و مردم به این امر بصیرت یابند حکومت می‌تواند با آن مقابله کند در غیر این صورت با عدم بصیرت مردم این مهم محقق نخواهد شد.

وی افزود: قبل از فتح مکه جریان نفاق یک جریان فعال سیاسی بود که ظاهر طاغوت را حفظ کرده بود اما بعد از فتح به این آگاهی رسیدند که تقابل با اسلام دیگر امکان ندارد به همین سبب مخفیانه به نابودی اسلام اقدام کردند.

حجت الاسلام کرمی گفت: منظور از جریان نفاق کسانی هستند که از نقطه عزیمت انقلاب بودند اما با انقلاب نبودند، فلسفه حکومت اسلامی حفظ ارزش ها و ظاهر جامعه است به همین سبب حکومت نمی‌تواند اشراف و احاطه باطنی به افراد داشته باشد.

استاد حوزه علمیه عدم بصیرت مردم را مهم‌ترین عالم قدرتمند شدن جریان نفاق دانست و بیان داشت: سلوک سیاسی برای مردم امری لازم و ضروری است تا مردم خود به صدق و کذب سخنان پی ببرند.

وی افزود: منافق در پشت ظاهری موجه پنهان می‌شود امروز برخی از منافقان با پنهان شدن در پشت انقلاب، از امام راحل و اسلام دم از عدالت ورزی، مردم سالاری، دموکراسی، محرومیت زدایی و غیره می‌زندند تا نظر مردم را به خود جلب کنند.

حجت الاسلام کرمی فتنه 88  را رسوا کننده منافقان دانست و خاطر نشان کرد: صحنه التهاب و جریان نفاق زمینه بلوغ بصیرتی مردم را افزایش می‌دهد و این مهم سبب کمال انسان می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر در مملکت اختلاس مالی و اقتصادی، فساد جنسی و غیره حاکم شود، در اصل مردم به سوی جامعه طاغوتی و دوری گزیدن از جامعه اسلامی حرکت می‌کنند این درحالی است که اگر روحیه انقلابی حفظ شود جامعه اسلامی نیز محفوظ می‌ماند./807/202/ب1

ارسال نظرات