۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۶۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

اصلاح الگوی مصرف عاملی مهم در توسعه اقتصادی

نماینده ولی فقیه در لرستان اصلاح الگوی مصرف را از اصول اخلاقی مهم در وضعیت اقتصادی دانست و گفت: رعایت این مهم نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد و نیازمند فرهنگ سازی است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، توجه به اصول اخلاقی را امری مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اصول اخلاقی مهم اقتصادی رعایت حلال و حرام است، افزود: قدم برداشتن در جهت کسب حلال، عبادت و موجب اجر و ثواب است و تلاش برای کسب مال حرام نیز معصیت بوده و موجب عذاب و نفرت و از هم پاشیدگی زندگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انسان بر اثر رذایل اخلاقی همچون طمع ورزیدن به سوی حرام می رود و زندگی خود را آلوده می کند، اظهار داشت: در روایات اسلامی بر پرهیز از خوردن مال حرام تأکید فراوانی شده است و به آثار آن بر زندگی اشاره شده است.  

وی عنوان کرد: در جهت رونق و شکوفایی اقتصاد سزاوار است که انسان مواظب معاملات و کسب و درآمدش باشد و از خوردن مال حرام و اموالی که به واسطه اعمالی همچون دزدی، کم فروشی، ربا، ندادن خمس و زکات حرام می شوند پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه مال حرام در زندگی دنیوی و اخروی فرد اثر می گذارد، خاطرنشان کرد: عدم قبولی عبادت و استجات نشدن دعا، محرومیت از بهشت و رستگاری، فرزندان نااهل، گمراه و فاسد نتیجه مال حرام خوری است.

وی با بیان اینکه مال حرام همچون موریانه به تدریج زندگی انسان را نابود می کند و از درون انسان را متلاشی می کند، تصریح کرد: مال حرام موجب فقر و فلاکت انسان می شود.

تعالیم قرآن و سیره ائمه معصومین بهترین الگو برای انسان ها

امام جمعه خرم آباد در ادامه رعایت الگوی مصرف را از دیگر اصول اخلاق اقتصادی عنوان کرد و گفت: انسان در همه زمینه ها به الگو نیازمند است و بهترین الگو برای انسان ها همان الگوی قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) است.

وی اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه اقتصادی، تولید و توزیع باید الگوی مصرف اصلاح و رعایت شود و منظور از اصلاح الگوی مصرف داشتن معیار و میزان در مصرف است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه در احادیث فراوانی به اهمیت اصلاح الگوی مصرف اشاره شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح این مهم نیمی از معیشت بوده و موجب برکت زندگی و رشد توسعه اقتصادی می شود.

وی اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و رشد اقتصادی کشور با فرهنگ سازی و ارائه الگوی مناسب باید در جهت رونق اقتصادی گام برداشت و لازمه رعایت استاندارها در عرصه تولید و توجه به کیفیت محصولات است./9459/302/ب1

ارسال نظرات