۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۸۵۱
استاد حوزه علمیه:

فلسفه گرفتاری مؤمن بخشش گناهان و ارتقای درجه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امتحان و آزمایش سنت الهی است، گفت: خداوند مؤمن را در عالم دنیا با گرفتاری ها و سختی ها مورد آزمایش قرار می‌دهد تا اگر گناهی از او سرزده پاک شود و یا ارتقای مقام کسب کند.
اویسی

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اویسی، استاد حوزه علمیه دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: حضرت زهرا(س) در نزد خداوند متعال 9 اسم دارد.

وی با بیان اینکه «راضیه» یکی از نامهای مقدس حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: راضیه به معنای راضی بودن به مقدرات الهی اعم از سختی‌ها و خوشی‌ها است.

حجت الاسلام اویسی درباره دلایل سختی‌هایی که مؤمنان در این عالم به آن گرفتار می‌شوند، ابراز کرد: انسانهای مؤمن زمانی که در عالم دنیا معصیتی انجام می‌دهند خداوند آنان را به سختی و بلا دچار می‌کند تا آنان از گناه انجام داده مطهر شوند تا به این گونه از آتش دوزخ رهایی یابند.

استاد حوزه علمیه در ادامه امتحان الهی و ارتقای درجه را از دیگر دلایل گرفتار شدن مؤمن به سختی‌ها بیان کرد و اظهار داشت: امتحان و آزمایش بندگان از سنتهای الهی است، امتحان سبب می‌شود فرد نسبت به اعمال خود آگاهی و شناخت کسب کند.

وی افزود: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید: آیا مردم تصور می‌کنند که آزمایش نمی‌شوند؛ خداوند همه امتها را مورد آزمایش قرار داده است.

حجت الاسلام اویسی با اشاره به آثار آزمایش الهی، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: خداوند نیاز به آزمایش کردن انسانها ندارد، زیرا او به همه اعمال آنها آگاه است؛ خداوند انسان را مورد امتحان قرار می‌دهد تا او دلیل عقاب و پاداشی که در قیامت دریافت می‌کند آگاهی یابد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید به مقدرات الهی راضی باشد و سختی‌ها را عامل پاکی و ارتقای درجه خود بداند./813/202/ب2

ارسال نظرات