۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۰۹۹۴
معاون بین‌الملل دانشمندان جهان اسلام:

انحراف از اسلام حاکمیت لیبرالیسم را به دنبال دارد

حجت الاسلام نصیری‌فرد با تأکید بر این‌که انحراف از خط فکری اسلام سبب بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری شده است، گفت: حاکم شدن لیبرالیسم بر فرهنگ و اجتماع نیز از دیگر تبعات منفی انحراف از اسلام است.
حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد،

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‎الاسلام عباس نصیری‌فرد، معاون بین‌الملل دانشمندان جهان اسلام عصر امروز در چهارمین همایش گرامیداشت قیام تاریخی 29 بهمن تبریز و مولفه‌های انقلاب اسلامی ایران در تبریز اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران سرشار از حماسه‌های غرورانگیز و پرافتخاری است که منجر به استقلال، آزادی و خودکفایی ملت شده است.
وی با بیان این‌که نسل اول انقلاب شاهدان انقلاب هستند و نیازی به بیان حقایق و مخاطب قراردادن آنان نیست، خاطرنشان کرد: نسل جدید و دغدغه‎هایش در ار تباط با انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد؛ باید دانست که نسل جدید انقلاب به شناخت سیاسی رسیده‌اند و به دنبال پاسخ به پرسش‌های پیرامون فلسفه‌ی انقلاب هستند.
حجت الاسلام نصیری‌فرد با اشاره به این‌که نسل جدید و جوان جامعه به دنبال ریشه‌ها و مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: در صورت تحلیل درست از سیر تحول انقلاب اسلامی ایران می‌توان مولفه‎های اصلی را در دل این نهضت دینی مشاهده کرد و این نکات باید تبیین شوند تا به حقایق راستین آرمان‎های انقلاب برسیم.
معاون بین‌الملل دانشمندان جهان اسلام با اشاره به این‌که مردم، وحدت و رهبری سه مؤلفه اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، افزود: امام خمینی(ره) هدف ساختاری نداشتند، بلکه به دنبال بیان محتوای اسلامی و نهادینه شدن آن در ذهن مردم بودند و این باور و اعتقاد قلبی مردم است که باعث شده آنان هیچگاه صحنه را خالی نکنند.  
وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی از تحمیل جنگ هشت ساله علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: در جنگ تحمیلی اگر تکیه بر قدرت معنوی نبود، هرگز به پیرورزی نمی‎ رسیدیم؛ چرا که کشور در آن زمان از قدرت نظامی خاصی برخوردار نبود و توسل بر اعتقادات معنوی در این پیروزی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کرد.
حجت الاسلام نصیری‌فرد خاطرنشان کرد: اگر ما توان مدیریت جنگ را داشتیم، بدون شک از عهده‎ کنترل مشکلات اقتصادی نیز برمی‌آییم و دلیل اصلی وضعیت کنونی جامعه، جابجایی قدرت معنوی جامعه با قدرت اقتصادی است؛ عمل بر اساس خودمختاری عقلی از اصول مورد پیروی در نظام غرب است و دو کشور پیشرفته‌ی اسلامی ترکیه و مالزی نیز از این روش پیروی می‎کنند.
معاون بین‌الملل دانشمندان جهان اسلام با تأکید بر این‌که انحراف از خط فکری اسلام سبب بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری شد، ادامه داد: همین امر منجر به فاصله‌ طبقاتی میان مردم و مدیران شده است و تخصص‌گرایی صرف سبب ترویج اشرافی‌گری در کشور شد.
وی حاکم شدن مکتب لیبرالیسم بر فرهنگ و اجتماع را نیز از دیگر تبعات منفی انحراف از اسلام دانست و گفت: مادامی که از اصول و ارزش های انقلابی فاصله نگرفته‌ایم، دشمنان در توطئه‌ها و فتنه نفوذ شکست خواهند خورد، اما اگر اصول بنیادین را فراموش کنیم، دشمنان امیدوار می شوند./935/202/ب1

 

ارسال نظرات