۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۸۰۰
شهردار قم خبر داد؛

آغاز عمليات اجرايي ۸ مجموعه فرهنگي ورزشي در قم

شهردار قم بر لزوم افزايش همكاري‌هاي مشترك شهرداري و مسجد جمكران با برگزاري جلسات مستمر تاكيد كرد.
سقائیان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائيان نژاد در نشست مشترك توليت و مسئولان مسجد مقدس جمكران با مديران شهري قم، با بيان اينكه در اين مدت حدود يك سال و نيم برنامه و رويكردهاي خود در قم را مشخص كرده‌ايم، اظهار كرد: برنامه پنج ساله قم را در اين مدت با مشاركت علما، مراجع و افراد ذي نفوذ شهر تدوين كرديم.

وي با اشاره به تقديم بودجه سال ۹۶ شهرداري براساس برنامه قم ۱۴۰۰ گفت: سال ۹۵ را به صورت پروژه محور پشت سر گذاشتيم و برنامه ريزي کردیم كه تمام پروژه‌هاي نيمه كاره را تكميل كرده و مباحث زيست محيطي را در اولويت قرار دهيم.

سقائيان نژاد با اشاره به بدهي‌هاي شهرداري، تصريح كرد: سالانه حدود ۴۵۰ ميليارد تومان سود اين بدهي‌ها بود كه سعي كرديم آن‌ها را تسويه كنيم و بار آن را از دوش شهرداري برداريم.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي طرح‌ ساماندهي محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران، تصريح كرد: براي سال ۹۶ نيز در حوزه‌هاي مختلف برنامه‌ريزي لازم را انجام داديم و هدف گيري به صورتي است كه بر حسب منابع و امكانات شهر بتوانيم ظرفيت‌هاي خوبي را به وجود آوريم.

شهردار قم از افتتاح تمام پروژه‌هاي نيمه تمام شهر تا پايان سال خبر داد و افزود: از يكي دو ماه قبل بهره برداري از پروژه‌ها آغاز شده كه به عنوان مثال پروژه سه سطحه عمارياسر مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرده بود كه مجبور شديم پروژه را از قرارگاه ارتش تحويل گرفته و راسا وارد پروژه شويم و نهايتاً تمام پروژه را تا پايان سال به اتمام مي‌رسانيم.

سقائيان‌نژاد با اشاره به پروژ‌ه‌هاي آغاز شده در سال جاري، گفت: برنامه ما اين است كه حداكثر پروژه‌ها را يكساله اجرا كنيم كه تقاطع مقداد از اين جمله است.

وي به پروژه رمپ و لوپ تونل غدير اشاره كرد و افزود: اين پروژه حدود ۲.۵ كيلومتر از تونل غدير را از حالت متروكه خارج مي‌كند و تسهيل عبور و مرور براي شهروندان خواهد داشت.

شهردار قم با اشاره به افتتاح فاز نخست بلوار آيت‌الله بروجردي، گفت: فاز دوم آن به زودي افتتاح شده و فاز سوم تا پرديسان نيز تا خرداد ۹۶ تكميل مي‌شود.

سقائيان‌نژاد اتمام فاز دوم بلوار زائر را يادآور شد و افزود: به دنبال اين هستيم تا فاز سوم اين پروژه مهم را نيز آغاز كنيم.

وي با اشاره به پروژه‌هاي قطار شهري، گفت: تنها تدبير ما براي پروژه منوريل اين بود كه آن را در همين مسير تا ميدان مطهري به اتمام رسانده و سعي داريم كاربري آن از حالت حمل و نقلي به توريستي تغيير دهيم تا هزينه‌هاي انجام شده هدر نشود.

شهردار قم به اجراي خط اول و دوم مترو شهر اشاره كرد و افزود: ۲۵۰ ميليون يورو از فاينانس روسيه براي خط اول و ۳۰۰ ميليون براي خط دوم از چين در دستور كار است.

سقائيان نژاد با اشاره به افتتاح فاز نخست خط اول مترو در افق ۹۶ بيان كرد: دو رام قطار از طريق روسيه در حال ساخت است كه سال آينده وارد مي‌شود.

وي به كاشت ۳۰۰ هكتار درخت در شهر در سال گذشته اشاره كرد و افزود: امسال هم همين برنامه در حال اجرا است.

شهردار قم به ايمن‌سازي بوستان‌ها و آب‌نماها اشاره كرد و افزود: عمده اين فضاها ناامن بود كه بسياري از آن‌ها را ايمن سازي كرديم تا مشكلات براي شهروندان به وجود نيايد.

سقائيان نژاد به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه مديريت پسماند اشاره كرد و افزود: در حوزه تفكيك و توسعه فرهنگ شهروندي در شهر نيز اقداماتي انجام داده‌ايم.

وي به بازگشايي معابر و خيابان‌هاي باقيمانده شهر اشاره كرد و گفت: از تمام اين مسائل مهم‌تر نظم دهي به تشكيلات شهرداري بود كه در حال حاضر شرايط خوبي پيدا كرديم و مديران به جرات و جسارت اصلي خود رسيده‌اند.

شهردار قم با بيان اينكه ۸۹۰ ميليارد از بدهي‌هاي شهرداري تهاتر شده است، گفت: ۷۰۰ ميليارد از دولت و ارگان‌هاي دولتي طلبكار بوديم كه پيگيري‌هاي زيادي صورت گرفت و تخصيص ۷۰۰ ميليارد به تصويب رسيد.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه بدهي‌هاي شهرداري در مرز تسويه كامل است، گفت: اين مساله بسياري از دغدغه‌هاي ما را از بين خواهد برد.

وي با بيان اينكه بودجه شهرداري براي سال آينده ۴ هزار ميليارد تومان است، گفت: دو هزار ميليارد بودجه‌اي است كه به شورا تقديم كرديم و دو هزار ميليارد‌ هم مباحث فاينانس و دولتي به آن اضافه مي‌شود.

شهردار قم با اشاره به اختصاص ۵۰ ميليارد تومان در سال ۹۴ و ۳۰ ميليارد تومان در سال ۹۵ از محل اعتبارات سفر رهبري، گفت: شهرداري هم اعتباري اختصاص داد و توانستيم پروژه‌هاي بسياري مهمي را به نتيجه برسانيم كه از آن جمله توسعه تجهيزات و ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني است.

سقائيان‌نژاد بر اجراي بيش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر اشاره كرد و افزود: بخشي از اين از محل شهرداري و بخشي از محل اعتبارات سفر رهبري بوده است.

وي به ساماندهي و بهسازي ورودي‌هاي شهر اشاره كرد و گفت: دو مورد از بوستان‌هاي شهر را به كمپ زائر تبديل كرده‌ايم تا شهروندان بتوانند در آن‌ها در ايام خاص اسكان اضطراري داشته باشند.

شهردار قم به پروژه بهسازي و ساماندهي چهل اختران اشاره كرد و گفت: خيابان دروازه ري نيز در حال آزادسازي است تا بتوانيم شرايط مساعدي در اين محور داشته باشيم.

سقائيان نژاد با بيان اينكه ماندگاري زائر در شهر قم كمتر از پنج ساعت است، خاطرنشان كرد: پروژه باغ پرندگان، تله سيژ و تله‌كابين را نيز در دستور كار داريم.

وي گفت: با اجراي پروژه‌هاي پارك بزرگ و آكواريوم و... مي‌توانيم رفاه و تقويت اوقات فراغت و ماندگاري زائر را در شهر داشته باشيم.

شهردار قم ادامه داد: براي سال آينده هشت مجموعه فرهنگي، ورزشي، تفريحي را در دستور اجرا داريم كه از ۱۵ فروردين كلنگ‌زني خواهد شد.

سقائيان‌نژاد اذعان كرد: اگر اين پروژه‌ها عملياتي شود در كاهش معضلات اجتماعي بسيار مؤثر خواهد بود.

وي به توافق براي اجراي سه هتل پنج ستاره در بلوار پيامبر اعظم(ص) اشاره كرد و افزود: همچنين اجراي مجموعه‌هاي فرهنگي و مدينه‌الزائرين را در بلوار پيامبر اعظم(ص) در دستور كار داريم.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه قم ظرفيت‌هاي بالايي دارد، گفت: اگر خداوند عنايت كنند مي‌توانيم اين پروژه‌ها را به سرانجام رسانده و قم را به حدي كه متناسب با ظرفيت‌هاي آن باشد برسانيم.

سقائيان نژاد با اشاره به ضرورت برگزاري جلسات مشترك شهرداري و مسجد مقدس جمكران، تصريح كرد: حرم و جمكران در شهر قم از اهميت بالايي برخوردار هستند و بايد در حوزه فضاي سبز در اين محدوده نگاه جدي داشت.

وي با اشاره به ايستگاه قطار سريع السير شهر، اظهار كرد: ما تاكيد داريم كه ايستگاه در محدوده جمكران باشد و نياز است مسئولان جمكران نيز پيگير اين امر باشند.

شهردار قم با اشاره به آغاز عمليات اجرايي تقاطع ميدان وليعصر(عج) در سال آينده، گفت: اين پروژه تسهيل عبور و مرور در رينگ سوم شهري را به دنبال خواهد داشت./872/د102/ی

ارسال نظرات