۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۸۳۹۹۷
مدیر مؤسسه طلیعه ظهور:

عریان گرایی انسان یکی از اهداف اصلی و کلان شیطان است

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر ضرورت بررسی امر شیطان گریزی و شیطان ستیزی، گفت : عریان گرایی انسان یکی از اهداف اصلی و کلان شیطان است.
حیدری کاشانی

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در مشهد، درس اخلاق این هفته دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور حجت الاسلام  محمدباقر حیدری کاشانی ، مدیر مؤسسه طلیعه ظهور، در محل مسجد دانشگاه با محوریت بحث شیطان شناسی برگزار شد.

کارشناس برنامه ی تلویزیونی سمت خدا با تأکید بر ضرورت پرداختن به بحث شیطان گریزی و شیطان ستیزی، گفت: 99  آیه در قرآن موجود است که در آن ها نام شیطان و یا شیاطین آورده شده است که این نشان از اهمیت بحث شیطان شناسی برای مقابله با آن از منظر قرآن دارد، اما این در حالی است که ما غیر از این نود و نه آیه صدها آیه دیگر نیز در رابطه با شیطان و مبارزه با او داریم و در قرآن وارد شده است اما حق این مطلب در تفاسیر و در مطالعات اسلامی به درستی ادا نشده است.

وی در ادامه افزود: در داستان پیامبران در قرآن بارها و بارها نقش شیطان را در تلاش برای منحرف  ساختن رسالت انبیا را مشاهده می کنیم و بارها نیز در قرآن روش مبارزه ی انبیا با توطئه ی شیطان ذکر کرده است.

ما یک مهندسی جدی می خواهیم

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: عریان گرایی برای انسان یکی از اهداف اصلی و کلان شیطان است و این هدف را نیز در در تلاش شیطان در برابر حضرت آدم و حوا در قرآن کریم می بینیم.

وی ادامه داد: ما یک مهندسی جدی می خواهیم که ببینیم ترفندهای شیطان چیست که بتوانیم با آن مقابله کنیم.

کارشناس مباحث مهدویت با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، ادامه داد: در بیان قرآن از تهاجمات چهارگانه شیطان سخن به میان آمده است که از پیش رو ، پشت سر و از سمت های چپ و راست  صورت می گیرد، تهاجم پیش رو در واقع غفلت است که شیطان پرده های غفلت را می اندازد تا انسان حقائق را نبیند این غفلت از مسائلی چون معاد، حساب، قیامت، آخرت و عاقبت است، هجوم از پشت سر ایجاد تعلق نسبت به دنیاست، هجوم  از جانب راست ایجاد شبهه برای حقی که در اختیار توست و در برابر معارف و دین است و در نهایت هجمه از جانب چپ لذت جویی و شهوات است که شیطان بسیار به آن امید بسته است.

وی در پایان گفت: اما روایت داریم که از دو جهت انسان می تواند در برابر این تهاجمات بایستد؛ راه بالا و راه پایین، را بالا راه دعاست با تمام ویژگی ها  و آدابش و راه پایین راه خضوع و خشوع در برابر خداوند است و خداوند از این طریق ابواب رحمت خود را بر مؤمنین گشوده است تا بتوانند با تهاجمات شیطان به مقابله برخیزند./863/202/ب2

ارسال نظرات