۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۸۴۸۳۶

تبیین «گام های موثر حضرت زهرا در خط ولایت» در مراسم عزاداری در افغانستان

سخنرانان مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه فاطمه الگوی تمام بشریت هستند، گفتند: آن حضرت از ولایت دفاع می‌کردند و بزرگترین بانوی آموزگار در جهان محسوب می‌شوند.
حضرت زهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز گذشته به همت «مدرسه امیرالمومنین» و با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی در کابل برگزار شد.

«نجمه موسوی»، فعال دینی در این مراسم فاطمه زهرا(س) را الگوی تمام زنان خواند و گفت: آن حضرت عمر کوتاه، اما پر ثمری داشتند و مقام ایشان با مقام انبیا و اولیا برابر بود.

موسوی با تأکید بر اینکه زنان باید حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند، افزود: آن حضرت یک سیاستمدار چیره‌دست و دارای جهان‌بینی وسیعی بودند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) از اسلام آگاهی کامل داشتند، تصریح کرد: آن حضرت بزرگترین بانوی آموزگار جهان بوده و در حمایت از خط ولایت گام‌های موثری برداشتند.

این آگاه دینی در پایان سخنان خود توضیح داد: اکنون زمان مشابه با زمان حضرت فاطمه زهرا بوده و نیاز است تا ما از خط ولایت حضرت امام زمان(عج) حمایت کنیم.

در همین حال «سیدباقر واعظی»، مسؤول بخش علمای مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان در این مراسم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا الگوی تمام بشریت هستند، گفت: حدیث قدسی دلالت به بزرگی و عظمت ایشان دارد.

واعظی افزود: خداوند، حضرت زهرا(س) را بزرگ شمرده و در عمر کوتاهی که داشتند، نام ماندگاری از خود برجا گذاشتند که تاکنون مورد ستایش جهان است.

وی در پایان سخنان خود این بانو را یک عالم بزرگ خواندند و تصریح کرد: حضرت زهرا در 18 سال عمر خود درس‌های زیادی به بشریت آموختند و فرزندان سالمی تربیت کردند./980/ب102/د

ارسال نظرات