۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۳۳۹
در مشهد؛

همایش «مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی» برگزار شد

همایش «مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی» با حضور جمعی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در مشهد برگزار شد.
همایش مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه همایش «مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی» با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، آیت الله حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی امروز 15 اسفند در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عمرانی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: مرجعیت علمی به این معنا است که همانطور که کشورهای غربی در علوم پایه حرف دارند ما هم حرف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علوم انسانی ما در حال حاضر اسمش فقط انسانی است، تصریح کرد: اگر این علوم را واکاوی کنیم با اسلام و اهل بیت ما تناقض دارند چراکه باید این علوم از منابع دینی، قرآن و روایات ما استخراج شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه مرجعیت علم نسبت به همه علوم به ویژه علوم پایه است، تصریح کرد: این دانشگاه تحول در علوم انسانی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه برای انجام تحول در حوزه علوم انسانی بایستی سه رویه را پیگیری کرد، گفت: در مرحله اول گفتمان سازی است که باید برای رسیدن به آن اطلاعات حداقلی را به دست آوریم و مرحله بعدی نظریه پردازی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) افزود: مرحله سوم، فعالیتهای اجرایی در این حوزه است که منجر به ایجاد رشته های میان رشته ای و سرفصل های مدون برای همه دانشگاه های کشور شود تا از گفتمان خارج شود./202/934/ب1

ارسال نظرات