۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۸۵۸۹۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع احسان و انفاق، جشن تکلیف 400 دانش آموز پسر در عجب شیر و ختم تلگرامی قرآن در مسجد استادشاگرد تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهروز شریف، مدیر روابط عمومی کمیته امداد خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی گفت: مسابقه نقاشی با موضوع انفاق و احسان در بیش از 105 پایگاه کمیته امداد استان برگزار می شود، کودکان می توانند نقاشی های خود را با موضوع انفاق و احسان پنج شنبه 19 اسفند به پایگاه های این نهاد تحویل دهند.

وی با بیان این‌که به نقاشی های برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد، گفت: زنگ جشن نیکوکاری، فردا 18 اسفند در 2300 مدرسه استان آذربایجان شرقی نواخته می شود، امسال برای برگزاری جشن نیکوکاری 370 هزار پاکت دانش آموزی و 150 هزار قلک پلاستیکی در سطح مدارس استان توزیع شده است.

شریف با بیان اینکه بار دیگر گام های مهربان و سرشار از مهر مردم در 18،19 و 20 اسفند ماه به سوی پایگاه های جشن نیکوکاری به حرکت در خواهد آمد و بوی عشق و ایثار فضای استان را عطرآگین خواهد کرد، گفت: حکایت جشن نیکوکاری حکایت شاد کردن دل نیازمندان و معنی کردن همدلی است.

وی با بیان اینکه مردم و خیران در آستانه سال نو با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی دل ایتام و خانواده های نیازمند را شاد می کنند، از مردم نوعدوست استان خواست فقط پوشاک، کیف و کفش نو به نیازمندان اهدا کنند و از دادن لباس های کهنه و دست دوم خودداری کنند.

شریف اعلام کرد: مردم نیکوکار استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#041*1*8877* از طریق تلفن همراه خود با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن نیکوکاری مشارکت کنند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد. شماره حساب 0105583132001 نزد بانک ملی شعبه تبریز نیز جهت دریافت کمک های مردم و سامانه پیام کوتاه 30001274 برای پاسخگوئی به سوالات و دریافت نظرات مردم اعلام می شود.


جشن تکلیف 400 دانش آموز پسر در عجب شیر
محمدعلی صمدزاده، رئیس آموزش و پرورش عجب شیر در آیین جشن تکلیف 400 دانش آموز پسر این شهرستان گفت: دانش آموزان باید از سن کودکی با فرامین الهی و دینی آشنا شده و در یادگیری و عمل به آموزهای های دینی تلاش کنند.

وی با اشاره به فلسفه برپایی جشن تکلیف و ضرورت آموزش احکام برای دانش آموزان، اظهارکرد: برپایی مراسم جشن تکلیف، تاکید بر ارزش ها است و روز تشرف به تکلیف برای انسان عید محسوب می شود و این روز و برگزاری جشن برای حفظ نظام ارزشی و تربیتی جامعه از جایگاه مهمی برخوردار است.

صمدزاده انجام واجبات و دوری از گناه و ناپاکی را زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت اعلام کرد و افزود: دانش آموزان با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات را انجام دهند و از محرمات و گناهان دوری و به واسطه دستورهای الهی راه خوشبختی را پیدا کنند. همچنین در کنار انجام دستورات الهی، رعایت تقوا و پرهیزگاری در رسیدن انسان به کمال کمک فراوانی می کند.


درخشش عکاس تبریزی در جایزه جهانی سونی
پس از اعلام نتایج اولیه این مسابقه مهران چراغچی بازار و مینا نوعی، عکاسان تبریزی از بین حدود ۲۳۰ هزار عکس شرکت کننده از ۱۸۰ کشور جهان، در بین عکس ‌های ارسالی شایسته تقدیر قرار گرفتند.

مهران چراغچی بازار در بخش «تک‌ عکس - آزاد – فرهنگ» و مینا نوعی در بخش «تک‌ عکس - آزاد - عکاسی خیابانی» شایسته تقدیر شناخته شدند. این مسابقه در چهار سطح حرفه‌ای، آزاد، نوجوانان و دانشجویان و در بخش‌ های مختلف فرهنگ، عکاسی خیابانی، سبک‌ زندگی، حرکت، معماری، طبیعت برگزار می ‌شود.

عکاس برنده سال ۲۵ هزار دلار و سایر برندگان آخرین امکانات عکاسی دیجیتال سونی به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد و آثارشان در نمایشگاه جوایز جهانی عکاسی سونی در لندن و در کتاب سالانه برندگان عکاسی سونی منتشر شده و در معرض دید عموم رسانه‌های جهانی قرار می‌ گیرد.

 گفتنی است، جایزه جهانی سونی از مهم ‌ترین رقابت ‌های عکاسی است که برای برگزیدگان جایگاهی حرفه ‌ای ایجاد می ‌کند و فرصتی برای بروز استعدادهای نوظهور و حرفه ‌ای است.


ختم تلگرامی قرآن در مسجد استادشاگرد تبریز
حجت الاسلام اسدالله پورداداش، امام جماعت مسجد استادشاگرد و مسئول کتابخانه و قرائتخانه آیت الله مولانا(ره) با اشاره به اجرای طرح ختم قرآن کریم ابراز داشت: کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا مسجد استادشاگرد تبریز در راستای ترویج فرهنگ قرائت قرآن و توجه به معانی عمیق کلام الهی، برنامه ختم قرآن را بین اعضای کانون و نمازگزاران مسجد برگزار می کند.

وی افزود: کسانی که تمایل به قرائت قرآن به نیت سلامتی و ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آمرزش اموات و درگذشتگان خویش، سلامتی و موفقیت خود در مراحل زندگی دارند می توانند عدد ۱۱۴ و تعداد صفحه برای قرائت قرآن را بعد از یک خط تیره به عنوان مثال(۱۰-۱۱۴) به آی دی @kanonmolana ارسال کنند.

پورداداش ادامه داد: عدد ۱۱۴ به منزله درخواست قرائت قرآن و عدد بعد از خط تیره نشان دهنده تعداد صفحات درخواستی است که بعد از دریافت درخواست ها شماره صفحاتی که باید تلاوت شود به تلگرام یا شماره همراه درخواست کننده ارسال خواهد شد.

امام جماعت مسجد استادشاگرد همچنین با اشاره به اینکه محفل انس با قرآن هر روز بین نماز ظهر و عصر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جلسه هفتگی قرآنی نیز با حضور استاد اخلاق وشرکت کنندگانی از کل استان برگزار شده همچنین ماهیانه یک محفل قرآنی نیز با حضور قاریان برجسته استان تشکیل می شود./303/935/ب1

ارسال نظرات