۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۶۳۰۴
حجت الاسلام مظفری:

خدمت به مردم سرلوحه‌ کار مسؤولان باشد

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسؤولان کشور هستند و باید خدمت به ولی‌نعمتان سرلوحه‌ کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: در نگاه قرآنی و حکومت دینی، حاکمیت موظف به برآورده ساختن نیازهای مشروع مردم است.
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حکمت علی مظفری رییس ستاد برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قضایی پیش ظهر امروز در اختتامیه این مسابقات با بیان اینکه قرآن کریم کتاب تمام عصرها است، اظهار داشت: انسان در هیچ دوره‌ای از قرآن بی نیاز نیست.

وی با اشاره به نیاز بشریت به قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم ریسمان محکم الهی و پناهگاه انسان از شر وسوسه های شیطان و نورانیت آن زوال ناپذیر است، قرآن کریم انسان را به اوج قله های سعادت می رساند، از این رو باید به قرآن کریم تمسک کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تهذیب نفس موضوعی است که همواره مورد تأکید دین اسلام است و در معارف دینی به عنوان بسیار پرداخته شده ، اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار تهذیب نفس در سایه قرآن را تنها راه هدایت نسل بشر در سطوح مختلف می دانند.

وی با اشاره به نامه‌ امیرمومنان(ع) به مالک اشتر، ابراز داشت: حضرت امیر در این نامه مالک را به مراقبت از هوای نفس فرا می خواند و می فر ماید؛ «نفس همواره انسان را به بدی وا می‌دارد مگر اینکه رحمت الهی بر انسان نازل آید»، این نشان از اهمیت تهذیب نفس در انسان دارد.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: حضرت علی(ع) در نامه دیگری که به کارگزاران ارسال کرده بود متذکر می‌شود که موقعیت‌های به دست آمده در حکومت نباید لقمه‌ چربی برای احقاق حقوق شخصی، حزبی و جناحی قلمداد شود و نباید فرصتی برای تسویه حساب شخصی و جناحی باشد.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسؤولان کشور هستند و باید خدمت به ولی‌نعمتان سرلوحه‌ کار مسؤولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در نگاه قرآنی و حکومت دینی حاکمیت موظف به برآورده ساختن نیازهای مشروع مردم است.

رییس ستاد برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قضایی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی برای نخستین بار میزبان مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه شده است، تصریح کرد: ۲۳۳ نفر در این دوره به رقابت پرداختند که از این میان ۲۱۰ نفر شرکت کننده عادی و ۳۲ نفر از افراد برتر دوره‌های قبل بودند./202/854/ب1

ارسال نظرات