۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۸۸۲۰۰

اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و عربستان

سفیر عراق در کویت با اشاره به تلاش های به عمل آمده و رایزنی های سیاسی در سطح منطقه از آمادگی کشورش برای میانجی‎گری میان ایران و عربستان سعودی خبر داد.
ایران و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علاء الهاشمی سفیر عراق در گفت‌وگو با نشریه الجریده کویت بر اهمیت ادامه روند همکاریهای منطقه ای تاکید کرد و گفت: عراق با توجه به روابط خوب خود با تمامی کشورهای منطقه می تواند در زمینه پیشبرد مناسبات ریاض و تهران پیشقدم شود و شرایط را برای نزدیک کردن دیدگاههای ریاض و تهران فراهم کند.

وی افزود: هرگونه اقدام عراق برای نزدیک کردن دیدگاههای ریاض و تهران کار سختی نیست چرا که مهمترین مساله حسن نیت و اراده سیاسی برای این کار است که در نزد دو کشور وجود داشته باشد.

الهاشمی همچنین با اشاره به حل و فصل مناقشه 'خورعبدالله' با کویت گفت : برخی گروهها در تلاش برای ایجاد اختلاف در فضای رابطه عراق و کویت بوده اند که نباید این فرصت به آنها داده شود و کمیته های مشترک دو کشور مناقشه خورعبدالله را بررسی و پیگیری کرده‌اند.

این مقام عراقی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری کنفرانس حامیان مالی عراق به میزبانی کویت گفت : تروریسم ضربات شدیدی را به عراق زده است و کشورهای همسایه عراق باید در شرایط کنونی حمایت های لازم را از بغداد با هدف بازگشت عراق به شرایط طبیعی و حضور در عرصه بین المللی به عمل آورند.

سفیر عراق در کویت همچنین با اشاره به ادامه روند مبارزه با تروریسم در کشورش گفت: امروزه تمامی گروههای عراقی به صورت یکپارچه به مقابله با گروه داعش می پردازند که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است و عناصری که امروزه در مقابل این پیشرفت از ایده تقسیم عراق سخن می گویند اقلیتی هستند که جزو گروههای دلسوز عراقی تلقی نمی شوند./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات